Gå til innhold

Junifest 2013 Ringperm. En enkel mann med enkle bilder


Anbefalte innlegg

God kveld.

 

Jeg har vært litt i tvil om jeg har tid nok til å være med å feire denne festen.

Men shit au, jeg får gjøre et forsøk.

 

Noen nevneverdig utfordring har jeg ikke kommet på, så jeg begrenser meg til å prøve å få tatt mer bilder.

For selv om jeg har med kameraet overalt jeg går, så blir det ikke tatt så mange bilder likevel. Spesielt siden jeg for tiden ikke beveger meg lenger enn mitt lille nabolag or omegn.

 

I begynnelsen så blir det muligens fokusert litt (mye?) på makro, men jeg får vel se hvordan det utvikler seg. Hvis jeg ikke passer meg, så er det en viss fare for at dette faktisk kan bli morsomt:

 

Derfor så erklærer jeg denne personlige festen for åpnet:

Mitt navn er Ringperm, og jeg er en Pingle kandidat hvis formål er å dyrke fotogleden, (men ikke nødvendigvis resultatgleden ;) ).

 

Takk for oppmerksomheten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vælkømen til vårs :)

 

Det er lov å begynne enkelt og ta det derfra - det er forøvrig mye morsomt og spennende i nabolaget når du ser litt etter :)

 

Murky Buckets, som de sier i Texas.

 

Allerede første dag, og en strike out. Jeg kom meg knapt ut dørene, så jeg måtte improvisere med makroen innendørs. Prøvde meg litt frem med å ta bilder av alt fra frossen Grandis til støvfnugga bak TV'en. Jeg endte til slutt opp med dette:

 

post-195587-0-48301600-1370114919_thumb.jpg

 

Og for å sitere 80-talls hiten fra Yazz & The Plastic Population;

The only way is up :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke edderkopper og de liker sikkert ikke meg heller, men denne var såpass samarbeidsvillig at den ble benådet i siste sekund.

 

I etterpåklokskapens navn, så burde jeg behold den på "Death Row" litt lenger før jeg slapp den fri.

Som bildet viser så blir ikke resultatet optimalt når man står på en krakk oppunder taket, med nerver i spenn samtidig som man tar håndholde makrobilder i uanstendig lys. (viktig med dårlige unnskyldninger i en sådan stund :) )

 

Men her er iallefall dagens forsøk:

 

post-195587-0-20963600-1370154170_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er mulig at du er en enkel mann med enkle bilder, men ordtaket heter vel "det enkle er ofte det beste". Nærbilder av blomster er noe jeg virkelig "elsker" når jeg ser gode bilder av det, og dagens bidrag (3a) er rett og slett fantastisk.

 

Selv om jeg ikke ville komme i nærheten av dette bidraget med mine blomsterbilder, så angrer jeg som en hund på at jeg har forbudt meg selv å ta blomsterbilder i denne festen. Jeg er ikke misfornøyd med mine blomsterbilder, men å ta de med meg i "studio" og vise en blomst frem i all enkelthet er noe jeg bør tenke på å lære meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mulig at du er en enkel mann med enkle bilder, men ordtaket heter vel "det enkle er ofte det beste". Nærbilder av blomster er noe jeg virkelig "elsker" når jeg ser gode bilder av det, og dagens bidrag (3a) er rett og slett fantastisk.

 

Selv om jeg ikke ville komme i nærheten av dette bidraget med mine blomsterbilder, så angrer jeg som en hund på at jeg har forbudt meg selv å ta blomsterbilder i denne festen. Jeg er ikke misfornøyd med mine blomsterbilder, men å ta de med meg i "studio" og vise en blomst frem i all enkelthet er noe jeg bør tenke på å lære meg.

 

Takk, det varmer et gammel rekvisita-hjerte.

Jeg har ikke tatt så mange slike tidligere, så det gleder meg at jeg har gjort noe riktig til en forandring :)

Lenke til kommentar

Hmm, det var verre enn jeg trodde.

 

En anstendig vipp på skjermen viste meg det sorte gull, og sikkert en del hybelkaniner også.

Jeg har prøvd å fjerne noe av det i PP, og prøvd å skjule litt mer med å senke eksponeringen.

 

For de som har sett Allo Allo, så kan man si at dette var en Monsieur Roger LeClerc operasjon

 

ref; http://www.youtube.com/watch?v=ZelPcA2Dz2c

Lenke til kommentar

Et fint bilde dette og. Problemet er egentlig bare at "resirkulering" helt og holdent strider mot månedsfestenes intensjoner.

Regel nr 4: Du kan maksimalt delta med ett bilde fra en og samme dato (har du to kanonbilder fra samme dato må du prioritere).

 

Jeg tror at dette er din første test, og det er lett å glemme "reglene" :wallbash: , men slik er det bare :ermm: .

Nå hender det jo absolutt at andre av oss ikke klarer å la være å ta med flere bilder fra samme dag (men sedvanen har da blitt at hovedbidraget en aktuell dag vises, mens de andre er tilsynelatende skjult i en spoiler).

 

Satser på at det kommer flere blinkskudd fra nye dager :)

Endret av polljen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et fint bilde dette og. Problemet er egentlig bare at "resirkulering" helt og holdent strider mot månedsfestenes intensjoner.

Regel nr 4: Du kan maksimalt delta med ett bilde fra en og samme dato (har du to kanonbilder fra samme dato må du prioritere).

 

Jeg tror at dette er din første test, og det er lett å glemme "reglene" :wallbash: , men slik er det bare :ermm: .

Nå hender det jo absolutt at andre av oss ikke klarer å la være å ta med flere bilder fra samme dag (men sedvanen har da blitt at hovedbidraget en aktuell dag vises, mens de andre er tilsynelatende skjult i en spoiler).

 

Satser på at det kommer flere blinkskudd fra nye dager :)

 

 

Takk for oppfriskningen, og i etterpåklokskapens navn så er jo det helt logisk.

 

Jeg tok noen bilder i dag, men det var av en hvit flate for å sjekke etter olje og støv etter en iherdig omgang med blåsebelgen

Ikke akkurat noe for en festtråd :)

 

Men takk igjen, jeg får lese meg opp på reglene en gang til.

Lenke til kommentar

Det som reglene ikke nevner, men som vi gjør noen ganger, er å putte alternative versjoner i en spoiler-tag. Det skjer gjerne når man ikke helt klarer å bestemme seg ...

 

Takk for tipset :)

 

For å bøte på min tidligere løssluppenhet med regler og festens intensjoner, så var det ikke noe annet å gjøre enn å ta et nytt bildet før hele tråden min blir til et gresskap (hvis jeg erindrer Askepott metaforen riktig)

Heldigvis så har jeg en hage, og der finnes det noen blomster. Nå er riktignok hastverk også lastverk, spesielt med tanke på den skitne sensoren min. Men det får stå sin gang likevel:

 

Her er et nytt forsøk :)

 

post-195587-0-19553800-1370379243_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Et par nye forsøk på makro. Jeg hadde to bilder å velge mellom i dag, det ene var et tradisjonelt makrobilde av en blomst, det andre var et makrobilde av et landskap.

Siden jeg aldri har tatt et landskaps/bybilde med et makroobjektiv før, så ble det kveldens valg.

Litt herpet av redigering, men litt morsomt må jeg ha det nå som Raw vs JPG tråden har blitt stengt :)

 

8962466549_f85aa63c21_c.jpg

 

 

 

post-195587-0-91911400-1370467670_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Ikke har jeg grønne fingre og de få gangene jeg får blomster, så glemmer jeg dem ut og "sulter" dem ihjel.

Men sannelig jeg sier dere, gamle Ringperm har tydeligvis pådratt seg en blomster fetish.

 

Dagens bilde er dermed nok et tilskudd i min bukett til denne festen.

Kanskje jeg skal skifte nick til Blomsterperm?

 

8972387078_d433b8875d_c.jpg

 

 

 

 

 

8971194287_bcedbbc637_c.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Litt herpet av redigering, men litt morsomt må jeg ha det nå som Raw vs JPG tråden har blitt stengt :)

Muligens litt herpet; men det er mye å like i bildet; truende skyer (som fler av oss har hatt i festen), fin L-form i bygget i forgrunnen, og et lappeteppe av hus. Jeg ville nok ha beskjært det litt på høyre side, slik at det ble litt mindre rotete der. Men det er pirk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...