Sony A-77 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hei Vurderer å kjøpe Sony Alpha 77. Er det noen som har erfaring med dette kameraet? Skal for det meste ta bilder, men ser ikke bort ifra at det blir litt video opptak også. Det er jo noen år siden det kom på markedet, hvis jeg har rett, men er det fortsatt "up to date"? Kan det hende at det kommer nytt kamera i år som vil erstatte dette. Hvis jeg velger å gå for dette, bør jeg kjøpe med 16-50mm objektiv eller 18-55mm objektiv? Setter stor pris på tilbakemelding Lenke til kommentar
se# Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Vurderer å kjøpe Sony Alpha 77. Er det noen som har erfaring med dette kameraet? Skal for det meste ta bilder, men ser ikke bort ifra at det blir litt video opptak også. Det er jo noen år siden det kom på markedet, hvis jeg har rett, men er det fortsatt "up to date"? Kan det hende at det kommer nytt kamera i år som vil erstatte dette. Hvis jeg velger å gå for dette, bør jeg kjøpe med 16-50mm objektiv eller 18-55mm objektiv? Setter stor pris på tilbakemelding A77 er et bra kamera, 16-50 er bedre enn 18-55, men også større, tyngre og dyrere. Nye modeller kommer hele tiden, men har ikke sett noe om en erstatning for A77 foreløpig, men det kan i prinisppet dukke opp når som helst. A77 blir ikke dårligere av den grunn. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Det er veldig bra, og er på tilbud på Fotovideo til uka. Fremdeles ett glimrende kamera med mange muligheter. Tror ikke det vil komme noe i år for å erstatte det. 16-50 er ett mye bedre objektiv enn 18-55. Comboen A77 og 16-50 er og værtett, og tåler en regnskur etc. Ville og sjekket bruktmarkedet, på Finn og foto.no Du kan sikkert prite en del på det som ligger ute der, siden FV selger kamerahuset til under 6000 neste uke. Søk på tester på nettetfor å finne ut mer. A77 er fremdesles noe av det beste du kan få for cropformat, med bps, video og værtetting som overgår det som konkurrentene har. Lenke til kommentar
Sony A-77 Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Er det dumt av meg å kjøpe kameraet nå? Har opplevd med andre "dippedutter" jeg har kjøpt at det rett etterpå har kommet en ny modell. Vet at Lefdal har det inne med 16-50mm objektivet. Det er det som frister mest. De skal ha 11.480,- for det. Er batterigrep å anbefale? Hvordan er det med reklamering hos FV hvis det skulle være noe galt med kameraet? Endret 31. mai 2013 av Sony A-77 Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Både fotovideo og japanfoto har 20% på alle sonyobjektiver nå. Så du sparer vel over 1000 kr hvis du kjøper kamerahus og objektiv for seg, enn å gå for Lefdal. Men jeg hadde sjekket bruktmarkedet og, så hadde du spart noen tusen til. A77 holder seg i mange år til, om det kommer ett nytt så gir det deg ikke automatisk bedre bilder, det er den bak kamera som teller mest Både Japanfoto og FV gir like god, om ikke bedre service enn Lefdal/Elkjøp, så hvis noe er galt så er ikke det noe problem Endret 31. mai 2013 av Karabin Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Jeg har liten tro på at A-77 blir erstattet med det første. Det er en relativt ny modell, og den er i det øvre skiktet av entusiast-husene. Jeg hadde nok gått for 16-50mm objektivet. Det er større, men det er bedre og mye mer allsidig. Fotovideo har vært gode på garanti og reklamasjon de gangene jeg har vært nødt til å returnere noe til de. Lenke til kommentar
se# Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Er det dumt av meg å kjøpe kameraet nå? Har opplevd med andre "dippedutter" jeg har kjøpt at det rett etterpå har kommet en ny modell. Det er alltid en fare for at et kommer en ny modell rett etter at du handler. Eneste måten å unngå det på er å kjøpe relativt rett etter lansering, men da betaler du ekstra for å være tidlig ute så det er ulemper med det også. Ryktene sier ingen nye A-kameraer i år, men ryktesidene tar ofte feil så det er ingen garanti. Lenke til kommentar
Sony A-77 Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Da går jeg for dette kameraet med 16-50mm objektivet. Kjøper hos Japanfoto ettersom de har butikk her i Stavanger. Går nok ikke for brukt kamera, har lyst å ha garanti i tilfelle det skjer noe. Noen tips om kameraveske. Vil ikke ha ryggsekk, men en slags sekk med bare en reim på kryss hadde vært kjekt (håper dere forstår hva jeg mener, husker ikke hva det kalles). Er det bare jeg som ikke finner Sony sitt 16-50mm objektiv i nettbutikken? Og når har de 20% av? Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 På Jp trekkes det fra 20% når du putter det i handlekurven. Det ligger der, bare søk på 16-50 og legg det i kurven så får du rabatten og det er på lager( selv om det ikke står det) Du har garanti på brukte og bare sørg for å få med kvittering, det og evt supersikring følger kameraet. Tror du mener slingshotserien til Lowepro. Lenke til kommentar
Sony A-77 Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Tusen takk for masse god hjelp!!! Gleder meg til nytt kamera. Lurer jeg på noe mer vet jeg hvor jeg skal stille spørsmål Lenke til kommentar
Sony A-77 Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Ser dette bra ut: Sony Alpha 77 kamerahus 7985,- Sony 16-50mm 4894,- minus 20% Lowepro classified sling 220AW 1499,- Gavekort på fotobok 0,- Ordresum 14.378,- Produktrabatt -978,80,- Totalt 13399,20,- Har stativ, sigma 70-300mm fra før, og 18-55mm fant jeg ut Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Har du 18-55 med riktig fatning kan du jo bruke det en stund og se hva du savner mest med det før du bestemmer deg for å kjøpe mer optikk... Lenke til kommentar
Sony A-77 Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Gjør nok det. Begynner å få til ganske gode bilder med det objektivet jeg har på et sony alpha 300 (et litt eldre kamera, men har fungert greit for meg til nå). Totalprisen kommer da på 9484,- Lenke til kommentar
Sony A-77 Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Hei Har et spørsmål til. Jeg velger å kjøpe kamerahus og objektiv hver for seg. Har sett litt på 18-70mm. Hvordan er dette i forhold til 18-55 som jeg har fra før? Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Har sett litt på 18-70mm. Hvordan er dette i forhold til 18-55 som jeg har fra før? Billigere, større zoomområde og optisk en av de dårligste standardzoomer som er laget, visste ikke at det fortsatt er i salg. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Ikke kjøp 18-70, den du har er bedre Lenke til kommentar
Sony A-77 Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Takk! Da kjøper jeg ikke 18-70mm Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Hvis du vil ha noe billig og bra, så kjøp enten 35mm F1.8 eller 30mm F2.8 Macro, de er skarpe og fine, og gir deg mulighet til å bruke kreativiteten. Begge er på 20% salget til JP og FV Sjekk objektiver og erfaringer her : http://www.dyxum.com/lenses/ Endret 3. juni 2013 av Karabin Lenke til kommentar
Sony A-77 Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Supert! Takk Ser nok på 30mm F2.8 objektivet. Har ikke kjøpt enda, måtte vente og se på fv sitt tilbud. Kjøper der om jeg får tak i med det tilbudet. Vet at lefdal hadde prisgaranti før, men tror noen av dere at de vil gi meg samme pris som fv hvis jeg sier at jeg skal kjøpe det en annen plass? Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Det er jo bare å prøve seg, Lefdal gjør ofte hva de kan for å matche priser, så bare si den prisen og hvor du kan alternativt kjøpedet, og se hva de sier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå