Jorgny Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hei Riggen jeg sitter på atm kjører et enkelt 660 ti. Jeg ser at spill som har kommet i år, og spill som kommer framover gjerne krever litt mer skermkortkrefter for å få all "eyecandyen". Jeg ser at det samme skjermkortet som jeg har er på tibud på komplett, og tenker på å gå sli. Har dere noen tanker på om jeg burde gå for et kort til og kjøre sli, kontra å kjøpe et 7xx? 660ti i sli blir jo hvertfall nesten like bra som et 770, så sant nvidia fortsetter å være like flinke til å oppdatere driverstøtte for sli. (bioshock infinite fikk dli-update på dag 1, lol) Jeg har aldri vært borti sli før heller, er det mye knoting for å få det til å fungere? På forhånd. takk - 1337box Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hei Riggen jeg sitter på atm kjører et enkelt 660 ti. Jeg ser at spill som har kommet i år, og spill som kommer framover gjerne krever litt mer skermkortkrefter for å få all "eyecandyen". Jeg ser at det samme skjermkortet som jeg har er på tibud på komplett, og tenker på å gå sli. Har dere noen tanker på om jeg burde gå for et kort til og kjøre sli, kontra å kjøpe et 7xx? 660ti i sli blir jo hvertfall nesten like bra som et 770, så sant nvidia fortsetter å være like flinke til å oppdatere driverstøtte for sli. (bioshock infinite fikk dli-update på dag 1, lol) Jeg har aldri vært borti sli før heller, er det mye knoting for å få det til å fungere? På forhånd. takk - 1337box hva slags strømforsyning er det du har? Lenke til kommentar
Jorgny Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 hva slags strømforsyning er det du har? Den er på 800w av silver power, kan ikke huske akkurat modell nå, men sånn på papiret hørs vel det greit nok ut? Lenke til kommentar
Jorgny Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) EDIT: Her sto det egentlig bump, fordi jeg ikke visste at det var en regel som var at man må vente 24 timer. Endret 1. juni 2013 av 1337BoX Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 bump. Seriously, en bump etter en drøy halvtime? 2 Lenke til kommentar
Jorgny Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Seriously, en bump etter en drøy halvtime? Beklager så mye. Dette skjermkortet er på salg på superweekend, og har litt å gjøre denne helga, så hadde vært veldig greit å få det i orden i dag. Mente på ingen måte å fremstå som douchebag. Når det er sagt, er jeg ikke interresert i kommentarer på min egen "bump", heller. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Har du overveid GTX 780? Det vil funke bedre enn 2 GTX 660 Ti i SLI. Kanskje litt dyrt da, ca 5000, men verdt pengene hvis du tenker fremtid. Vil du ikke ha det, gå for det 660 Ti kortet. Off-topic: Om du liker det eller ikke, vær klar over at du kan ikke bumpe før etter 24 timer i følge forum reglene hvis jeg ikke tar feil Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) 5000 for et skjermkort er rimelig bøst... Ang SLI: Hvis PSU'en din er stor nok (Noe det virker som den er), er det allikevel et par ting du må tenke på: Har du nok ekspansjonsporter på kabinettet ditt til å støtte SLI? Vil du få nok klaring mellom skjermkortene? Hvis de må stå "butt-it-butt" så blir det øverste kortet veldig varmt. Det kan da lønne seg at man benytter 2 PCI-e porter med litt avstand mellom seg (tenk deg PCIe "nr 1 og nr 3" lissom..). Men da trenger man gjerne godt med ekspansjons-slots på kabinett. Det å bruke litt penger på et SLI eller CFX oppsett er ikke så dumt. En kompis av meg hadde et midrange skjermkort som ble for dårlig da BF3 kom ut. Han kjøpte et til for en billig penge, kjørte CFX, og hadde skjermkort i lang tid igjen (Les: Han hadde hatt det ennå hvis ikke det ene kortet hadde tatt kvelden...) Men generelt liker jeg best 1 GPU (singlekjerne) Endret 1. juni 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Hei Riggen jeg sitter på atm kjører et enkelt 660 ti. Jeg ser at spill som har kommet i år, og spill som kommer framover gjerne krever litt mer skermkortkrefter for å få all "eyecandyen". Jeg ser at det samme skjermkortet som jeg har er på tibud på komplett, og tenker på å gå sli. Har dere noen tanker på om jeg burde gå for et kort til og kjøre sli, kontra å kjøpe et 7xx? 660ti i sli blir jo hvertfall nesten like bra som et 770, så sant nvidia fortsetter å være like flinke til å oppdatere driverstøtte for sli. (bioshock infinite fikk dli-update på dag 1, lol) Jeg har aldri vært borti sli før heller, er det mye knoting for å få det til å fungere? På forhånd. takk - 1337box Det er alltid å foretrekke og ha ett skjermkort, såvidt det lar seg gjøre. Men, hvis du tenker ytelse pr krone, spesielt siden du har ett 660ti, er å kjøpe ett til. Vil ikke anbefale deg å kjøpe ett 7xx kort med mindre du har en del penger å bruke. Så lenge du er klar over at sli kan ha noen problemer innimellom, så blir du nok fornøyd med ett 660 ti til :-) Lenke til kommentar
Jorgny Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Har du overveid GTX 780? Det vil funke bedre enn 2 GTX 660 Ti i SLI. Kanskje litt dyrt da, ca 5000, men verdt pengene hvis du tenker fremtid. Vil du ikke ha det, gå for det 660 Ti kortet. Off-topic: Om du liker det eller ikke, vær klar over at du kan ikke bumpe før etter 24 timer i følge forum reglene hvis jeg ikke tar feil Takk for tipset har vurdert det, men bestemte meg for at jeg ikke kan bruke så mye akkurat nå dessverre :/ Må beklage igjen for min ulovlige bump, er det en måte jeg kan fjerne den posten? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Takk for tipset har vurdert det, men bestemte meg for at jeg ikke kan bruke så mye akkurat nå dessverre :/ Må beklage igjen for min ulovlige bump, er det en måte jeg kan fjerne den posten? Tja, hvis 780 blir for dyrt akkurat nå, så er det jo som sagt bare åp gå for det 660 Ti kortet for SLI oppsett. Vet at mange mener at SLI/CF ikke er noe særlig, men jeg har kjørt SLI de siste 4 årene og før det hadde jeg CF, kan ikke si at jeg har hatt noen merkbare problemer med det. Kjører nå GTX Titan SLI. Den bump posten din skal du ikke bry deg så mye om, du har jo fikset det allerede. Lenke til kommentar
Jorgny Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Da takker jeg alle for hjelpen. Endte opp med å bestille et 660 Ti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå