Gå til innhold

Litt hjelp i PC jungelen takk :-)

Anbefalte innlegg

Hei

På jakt etter en ny skolepc (jeg spiller lite) og lurer på om noen kan hjelpe meg :) Haswell er rett rundt hjørnet, men det blir vel en stiv pris på det? Har et håp om å finne meg en fin pc med de "eldre" prosessorene (god i3/i5/i7)

Krav:

- Bra tastatur/touchpad

- Kraftig nok for skype og kontorbruk(word+chrome) samtidig

- Stille

- Relativ kjølig

- 11.6 - 15.6" skjerm

- God byggekvalitet, grei design (altså ikke acer v3 stil.. )

Ønskelig:

- Batteritid 7t+

- Matt skjerm

- God oppløsning

Håper disse kravene ikke er alt for store, ønsker nemlig å bruke mindre enn 4 tusen om mulig, men hvis noen finner et helt utrolig fantastisk tilbud på en pc rundt 5-6 er det til vurdering :)

Endret av Krabbepimpen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde venta en uke eller 2 til og sett hvordan prisene blir med nye haswell. Blir betydelig bedre batterilevetid på lapptoppen slik jeg har forstått det.

En kompis gikk til innkjøp av en Fujitsu Lifebook UH552 fra cdon for en stund tilbake. Har testa den litt, og var veldig behagelig tastatur. Tror også elkjøp fører samme modell, slik at du evt kan teste ut tastaturet og skjermen i en butikk. (var god matt skjerm på den jeg testet).

Mener også at denne kan lett oppgraders med litt mer minne og evt ssd ved behov

Endret av DGN
Lenke til kommentar

Du har denne fra ASUS: http://www.komplett....aspx?sku=777870

Med i5 prosessor, 2,6 Ghz som vil takle dagens spill ganske bra, 8GB RAM kanskje litt overkill men som skole pc er det til å anbefale. 750GB harddisk, mer en nok. ASUS har alltid skikkelig kvalitet på sine produkter så du kommer ikke til å angre. Har også ganske bra oppløsning: 1366 x 768 ( HD ) Touchpaden på denne er virkelig til å anbefale alt går mye kjappere, du kan bare swipe over til neste side på nettleseren etc.

Endret av KevinMM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...