Neo_mandal Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hvordan virker det, hva er dte godt for? kan det være ødeleggende å flashebios på et skjermkort. Har installer nyeste drivere til geoforce kortet, men skjermen flicker etter oppstart;( kan det da være en mulighet å flashe bios på skjermkortet eller? Lenke til kommentar
Sufrati Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 ehh, visste ikke at det var BIOS på skjermkort engang jeg.... Er det det? _________________ AMD Athlon Thunderbird 1333Mhz 512MB PC 266 DDR RAM Asus a7m266 GeForce 256 DDR WinXP 55 GB HD Plex/Writer 8/4/32A Kick Ass Maskin!! [ Denne Melding var redigert av: Sufrati på 2002-02-16 23:46 ] Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 bios er det ja... lille beskjeden som kommer hver gang maskinen starter. fins et eget program for å lage bios, men husker ikke hva det heter. msi-korta har to bioser slik at du kan fucke så mye du vil... Lenke til kommentar
Rudolph Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 BIOS-fixer er nok ikke ødeleggende, du risikerer å få et raskere, mer stabilt kort (uansett type kort) i 99,9 % av tilfellene MEN: Du kan ikke oppgradere BIOS'n på V8200 T2,- sjekk http://download.asus.com.tw/mm_dl_menu.asp...2=2&l3=3&mid=17 så har du beviset.... Oppgrader software-driverne da kanskje ?... Jeg prøvde meg på NVIDIA's drivere for NVIDIA-skjermkort, disse har jo samme GPU (GTS), så hvorfor ikke. Mister seff et par kjekke funksjoner da,menmen. Etter et par omstarter av PC'n begynte spillene å hakke, så jeg gikk tilbake til de originale (har et V7700 GeForce2 GTS/64MB) [ Denne Melding var redigert av: Rudolph på 2002-02-17 14:32 ] Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Kjørte mitt gamle Creative TNT i 3 år uten bios i det hele tatt, før jeg oppdaga at det lå både flasher og bios på driver-CD'n som fulgte med (og ja...flasher rapporterte "current bios - no bios present")Ellers var fremgangsmåten helt lik HK. Nyere Asus-kort kjører vel Asus-update fra Win (ligger og på CD'n) Lenke til kommentar
josh Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 sjekk denne siden: http://www.sparkle.com.tw/download/bios_nv.htm kan hende den hjelper deg. jeg hadde en annen, veldig god, side med en editor som lar deg lage en egen .rom fil, men finner ikke den igjen... kan jo prøve å søke litt. jeg flashet mitt Geforce2GTS (sucks, i know...) og det ble både raskere og mer stabilt. edit: fant siden! sjekk http://www.x-bios.3dgames.ru/ [ Denne Melding var redigert av: josh på 2002-02-18 10:22 ] Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Det er uansett mindre fare med å flashe et grafikkort enn HK-biosen, hvis flashen går til gokk kan man boote med et PCI-skjermkort og flashe AGPen på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå