Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som går siste året på ungdomsskolen og driver med eksamen nå. Var så heldig og kom opp i RLE på muntlig. Det skal fremføres på tirsdag,så har god tid på meg. Oppgaven min handler om Sikhismen og Bahai. Dette er to religioner som jeg ikke er så godt kjent med.

Oppgaven min lyder som følger:

Lag en presentasjon om sikhismen og bahai.

Hvordan står disse religiøse retningene i forhold til hverandre i synet på Gud, Bibelen, tro og ritualer? Hvilke årsaker (av religiøs og verdslig karakter) ligger til grunn for deres religiøse syn?

Vurderingskriterier:

- forklaringer/begrunnelser

- relevant stoff

- sammenligninger

- refleksjon og analyse

- struktur

- fri fra manus

- egenprodusert

- annet

- kilde

Jeg lurer på om noen har noen innspill? Tips? Noen som vet noe om hva oppgaven spør om, sammenligning mellom disse religionene osv?

Hadde satt utrolig stor pris på svar :DD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en jente som går siste året på ungdomsskolen og driver med eksamen nå. Var så heldig og kom opp i RLE på muntlig. Det skal fremføres på tirsdag,så har god tid på meg. Oppgaven min handler om Sikhismen og Bahai. Dette er to religioner som jeg ikke er så godt kjent med.

Oppgaven min lyder som følger:

Lag en presentasjon om sikhismen og bahai.

Hvordan står disse religiøse retningene i forhold til hverandre i synet på Gud, Bibelen, tro og ritualer? Hvilke årsaker (av religiøs og verdslig karakter) ligger til grunn for deres religiøse syn?

Vurderingskriterier:

- forklaringer/begrunnelser

- relevant stoff

- sammenligninger

- refleksjon og analyse

- struktur

- fri fra manus

- egenprodusert

- annet

- kilde

Jeg lurer på om noen har noen innspill? Tips? Noen som vet noe om hva oppgaven spør om, sammenligning mellom disse religionene osv?

Hadde satt utrolig stor pris på svar :DD

Jupp, sammenlign, sett de opp mot hverandre, hva er ulikt/likt? Tradisjoner? osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...