Kurt Lekanger Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Ryktene stemte: HTC har lansert HTC One "Nexus experience".Nå får du HTC One med ren Android Lenke til kommentar
Populært innlegg johanf Skrevet 31. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2013 Google treffer blink når de velger å gi brukere muligheten til å kjøpe en topptelefon fra en valgfri produsent for så å bare ha ren Android på den. Jada, jeg vet det er mangelfult og bare denne og Samsung sin telefon det er mulig å få det på, men det er et stort steg i riktig retning. 15 Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 La oss håpe dette blir ny standard for alle android telefoner. Også i Europa. 7 Lenke til kommentar
Jurge92 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Dette kan jo samtidig enkelt oppnås ved å roote mobilen, men sikkert like greit for mannen i gaten. 1 Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Det er kun mulig å få en like god opplevelse ved rooting, dersom kildekoden til kernel er gitt ut av hhv Samsung og HTC. Samsung har vel ennå ikke sluppet kildekoden til S3, så der er alt annet enn stock rimelig mye dårligere på batterilevetid, og mangelfulle "drivere" for blant annet kamera. 4 Lenke til kommentar
rokkitan Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Og for de som reagerer på prisen i forhold til i Norge så må man legg til moms, dvs. prisen er ca 4400 med moms. Ellers så er det nå sales tax mange plasser i USA også, dog typisk på 10%. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Dette kan jo samtidig enkelt oppnås ved å roote mobilen, men sikkert like greit for mannen i gaten. Feil.. Du vil eksempelvis ved å flashe CM eller AOSP-basert ROM ikke få fungerende IR. Forøvrig gir ikke rooting deg noe i det hele tatt annet enn root-tilgang i OS. Men ved å låse opp bootloader og flashe eget OS derimot... Det er kun mulig å få en like god opplevelse ved rooting, dersom kildekoden til kernel er gitt ut av hhv Samsung og HTC. Samsung har vel ennå ikke sluppet kildekoden til S3, så der er alt annet enn stock rimelig mye dårligere på batterilevetid, og mangelfulle "drivere" for blant annet kamera. Feil. Selv om kildekode til kjernen blir frigitt, da denne er underlagt GPL, så er det forsatt propritær kode for feks ImageSense-brikken i kameraet, IR, osv som aldri blir frigitt. 4 Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Dette kan jo samtidig enkelt oppnås ved å roote mobilen, men sikkert like greit for mannen i gaten. Derfor jeg håper på at det blir en alternativ standard på alle telefoner. Er ikke alle som er like interessert i rooting og modding som vi her på forumet. Endret 31. mai 2013 av Cpt Lenke til kommentar
grinaldo Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Overskriften burde kanskje vært "Nå får amerikanerne HTC One med ren Android". 3 Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Feil.. Du vil eksempelvis ved å flashe CM eller AOSP-basert ROM ikke få fungerende IR. Forøvrig gir ikke rooting deg noe i det hele tatt annet enn root-tilgang i OS. Men ved å låse opp bootloader og flashe eget OS derimot... Feil. Selv om kildekode til kjernen blir frigitt, da denne er underlagt GPL, så er det forsatt propritær kode for feks ImageSense-brikken i kameraet, IR, osv som aldri blir frigitt. Takk for presisering! 1 Lenke til kommentar
µT. Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Feil.. Du vil eksempelvis ved å flashe CM eller AOSP-basert ROM ikke få fungerende IR. Forøvrig gir ikke rooting deg noe i det hele tatt annet enn root-tilgang i OS. Men ved å låse opp bootloader og flashe eget OS derimot... Feil. Selv om kildekode til kjernen blir frigitt, da denne er underlagt GPL, så er det forsatt propritær kode for feks ImageSense-brikken i kameraet, IR, osv som aldri blir frigitt. Stemmer det, men skal man flashe custom ROMs (AOSP, Kang etc.), så er det lurt å styre unna alt som har Exynos. Hilsen alle Exynos-eiere på XDA, inkludert meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Feil. Selv om kildekode til kjernen blir frigitt, da denne er underlagt GPL, så er det forsatt propritær kode for feks ImageSense-brikken i kameraet, IR, osv som aldri blir frigitt. Og AndroidPolice har fått det bekreftet at HTC ikke vil gjøre det mulig å bruke IR. http://www.androidpolice.com/2013/05/30/htc-one-nexus-experience-clarifications-ir-blaster-disabled-no-htc-camera-features-and-no-beats-audio-switch/ Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Regner med de dyktige utviklerne på XDA etterhvert gir mulighet for å aktivere IR, flashe Zoe, live gallery og annet Sense snacks for HTC One GE. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Da er det plutselig fire toppmodeller på markedet. Lett skal det ikke være... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Akkurat som S4 Google edition har denne kun støtte for amerikansk LTE. Ellers tror jeg faktisk mange vil foretrekke sense fremfor aosp 4.2, siden denne ikke har Zoe eller IR blaster, men når 5.0 dukker opp blir det nok mange som ønsker seg denne. Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Jada, jeg vet det er mangelfult og bare denne og Samsung sin telefon det er mulig å få det på, men det er et stort steg i riktig retning. Bare denne og Samsung? Dårlig formulering eller løgn? - Nexus 4 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Bare denne og Samsung? Dårlig formulering eller løgn? - Nexus 4 Dårlig formulering av meg, unødvendig kverulering og drittungefakter fra deg. 2 Lenke til kommentar
µT. Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Dårlig formulering av meg, unødvendig kverulering og drittungefakter fra deg. Og da er det på tide å legge ølen vekk 3 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Er ikke selv så glad i stock (vet, jeg er gal, hipster etc.), men det er flott at man kan få det om man ønsker det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Kjempe greier dette her Frister alltid med noe nytt, men har lovet meg selv å holde på telefonen jeg har i dag, i minst 1 år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg