Rudde Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Jeg bor i studentbyen og bor her fast. Jeg hadde 2 garanterte sommerjobber "hjemme" men har ingen mulighet for å bo der og ta de jobbene. Så jeg er her i studentbyen min og søker på alt av jobber som kommer opp. Og nei, snakket ikke om slik "kvalifisert" jeg snakker også om folk på samme nivå men som er 22-25 år fremfor 19 som jeg er, de har hatt mye tid mellom VGS og Høyere utdanning til å få seg masse erfaring med relevante "butikkjobber". Lenke til kommentar
PinneVed Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Jeg bor i studentbyen og bor her fast. Jeg hadde 2 garanterte sommerjobber "hjemme" men har ingen mulighet for å bo der og ta de jobbene. Så jeg er her i studentbyen min og søker på alt av jobber som kommer opp. Og nei, snakket ikke om slik "kvalifisert" jeg snakker også om folk på samme nivå men som er 22-25 år fremfor 19 som jeg er, de har hatt mye tid mellom VGS og Høyere utdanning til å få seg masse erfaring med relevante "butikkjobber". Da ville jeg foreslått å møte opp på bedrifter som driver med noe av det samme du har jobbet med før. Forhåpentligvis trenger de ekstra bemanning om sommeren. Ring tidligere arbeidsgivere på forhånd slik at du har 2 gode referanser som kan kontaktes. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Vel ble ringt opp av vikarbyrå og har også snakket med gamle arbeidsgiver som skulle ringe ved behov så satser på at det ordner seg. Og jeg er ikke helt blakk, men jeg VET jeg kommer til å få endel utgifter til høsten og vil gjerne ha litt penger å leve på også. Og 170 000 kroner ikke ikke så himla mye når man sparer bsu, har bil, utgifter med bøker osv. Nå hadde jeg ekstra uflaks og bilen røyk og måtte ut med 45 000 for ny osv. Hvis det er så utrolig lett å skaffe seg jobb skjønner jeg ikke hvorfor vi trenger arbeidsledighetstrygd i det hele tatt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Mener å huske jeg fikk dagpenger i sommerferien året etter at jeg gikk over fra å jobbe fulltid til å studere. Var nede på Nav for å se om det var utlyst noen sommerjobber, og før jeg visste ordet av det hadde en saksbehandler huket tak i meg og fått meg til å søke. Men da var altså grunnlaget til stede i form av en fulltidslønn fra året før. Systemet hater ikke studenter, men tanken er at man skal bli ferdig med studiene og komme seg ut i arbeid, og bedre økonomi er et kraftig insentiv. Hvis man f.eks. kunne jobbe 50%, ha fullt studielån og stipend og heve dagpenger i sommerferien, ville vi nok hatt flere evighetsstudenter. Endret 3. juni 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå