Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Søknad for stilling, noe mer jeg burde inkludere?

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har funnet en stilling som jeg har tenkt til og søke på her, men er ikke særlig flink på det og skrive søknad generelt.

Men tenkte jeg kunne spørre her om det er noe mer jeg burde inkludere eller noe jeg burde fjerne fra den.

Dette er ikke noe skole arbeid, men mer en "lekse" siden jeg skal sende den inn og forhåpentlig få denne jobben.

Til daglig leder ved 7Camicie Jessheim

Jeg er en gutt på 17 år, som har bodd mesteparten av livet mitt på Jessheim. For øyeblikket går jeg første året på elektro fag ved Jessheim Videregående skole. På fritiden har jeg drevet en god del med basketball og håndball. Jeg er i en veldig god form og er lett å jobbe med. Til vanlig stiller jeg opp med veldig godt humør, og har alltid en positiv innstilling til dager og oppgaver.

Jeg mener selv at jeg er ganske ansvarsbevisst og til å stole på. Jeg har en god interesse for datamaskiner, og bruker store deler av dagen min med en. Utenom det er jeg veldig lettlært av meg, og selv mener at jeg er lett og gjøre med.

Grunnen for at jeg søker oss dere er at jeg er veldig selvstendig av meg og føler selv jeg er ganske ansvarsbevisst. Jeg går enda på skole, men føler det at en jobb utenom skolen, kan føre litt variasjon i hverdagen min. Jeg er også veldig sosial, glad i mennesker og har god erfaring med data. Jeg mener selv jeg vil bli en dyktig medarbeider hos dere.

Jeg ser på det å jobbe hos dere som en jobb som kan være krevende til tider, men jeg personlig liker utfordringer så jeg føler selv at dette passer bra for meg, samtidig liker jeg og drive litt med salg også videre generelt.

Jeg føler jeg kan være rett for denne jobben på grunn av tidligere trening med forskjellige typer sport, noe som gjør meg i god form, samtidig mine kunnskaper med datamaskiner generelt. Og håper det har en god betydning for dere.

Jeg er tilgjengelig for intervju når som helst. Hvis det er noe dere lurer på, kan dere gjerne ringe eller sende en mail. Jeg ser fram til å høre fra dere og håper på et positivt svar.

Har fjernet kontaktinformasjonen pga jeg ikke vil ha folk herfra til og ringe eller sende mail.

Håper noen kan gi meg noen tips til hva jeg burde endre eller noe sånt.

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av det du har skrevet som arbeidsgiver faktisk bryr seg om:

Personlighet: "ganske ansvarsbevisst og til å stole på"

Motivasjon: "føler det at en jobb utenom skolen, kan føre litt variasjon i hverdagen min"

Ville du ansatt en sånn person?

Raskt søk på google viser at 7camice er en slags kles/sko-butikk. De er mest sannsynlig på jakt etter en selger, dvs. peiling på mote, hyggelig og godt image (sport kan hjelpe her), evne til å få kunder til å kjøpe (gjerne dyre varer). Mad dataskills tror jeg ikke trengs med mindre dette er en nettbutikk.

Søknaden burde inneholde eksempler på hvordan du som person passer inn i kriteriene som butikken søker etter. Pluss en del om hvordan personligheten din gjør deg til en god arbeidstager og passer inn i stillingen.

Søknaden du har skrevet er vel 2/6, mye oppramsing av unyttige ting, påstander om deg selv og skriver samme ting 2 ganger osv.

Lenke til kommentar

"For øyeblikket går jeg første året på elektro fag ved Jessheim Videregående skole."

"Jeg går enda på skole, men føler det at en jobb utenom skolen, kan føre litt variasjon i hverdagen min."

"Jeg mener selv at jeg er ganske ansvarsbevisst"

"føler selv jeg er ganske ansvarsbevisst."

"har god erfaring med data."

"Jeg har en god interesse for datamaskiner,"

"samtidig mine kunnskaper med datamaskiner generelt"

Du gjentar deg ein del i søknaden. Ville sitt litt på det, muligens skrive om det så det ikkje blir like tydlig.

Endret av Theoneask
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er formateringen her på siden som har tullet med teksten din, men et lite tips er å aldri bruke enkel linjeskift. Det ser både veldig «meeeeh» ut og er i tillegg feil. Vet at det er mange som bruker det, men det er fortsatt feil.

I tillegg til tipsene du får her inne, kan du jo også søke litt rundt på nettet. Det finnes drøssevis av artikler som hjelper deg å skrive en god og presis søknad.

Lenke til kommentar

For mye "jeg". For mye gjentakelse og unytting info. Generelt for mye tekst. Når det søkes etter en med "god dataforståelse" til en slik type jobb, er det nok bare for å forsikre seg mot folk som aldri har brukt et tastatur før. Legg derfor mindre vekt på data og mer vekt på de andre punktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...