Greven22 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg kan få denne skjermen : http://www.viewsonic.com/products/lcd_ve700.htm til 2000 kroner helt ny! Bør jeg slå til ? eller bør jeg kjøpe en 19" CRT skjerm ? Hadde vært greit og spart plass.. Skjermen skal være god og jobbe på ! men man bør også kunne se film og spille litt på den.. Har en kamerat som har denne .. jeg synes den er ganske bra... http://www.viewsonic.com/products/lcd_vg700.htm Er den bedre eller dårligere enn min ? Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Den så digg ut den ja. Du klarer vel ikke å skaffe den for 2000kr til meg også? Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Det høres jo ut som et godt tilbud da!! Spørs jo hvor mye du spiller og sånt. Dessuten er det digg og sitte med LCD skjerm Lenke til kommentar
gunderzen Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Kunne godt tenkt meg to jeg da, synes du skal slå til jeg Lenke til kommentar
bambam Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Ja, det skal du slå til på! Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Er bare et tilbud gjennom jobben til faren min.. men hvilken av de to skjermene er best..? er det bra med høy eller lav refresh rate ?? er ikke helt sikker :oops: Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 jo høyere jo bedre :-) Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 oki så den nederste er best da ? hmmz mente Response Time Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 ville tro VE700 er best for den har lavest Response Time 16ms Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hadde valgt VE700, fordi den har lavest responstid, som det også står i posten over min. Vil bare oppklare litt. Høy refreshrate er bra, som Morten_M82 sier. Og jo høyere refreshrate du har, jo lavere responstid har du fordi skjermen da rekker å oppdatere seg flere ganger pr tidsenhet. Knut Lenke til kommentar
svennand Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Sitat Er bare et tilbud gjennom jobben til faren min.. men hvilken av de to skjermene er best..? er det bra med høy eller lav refresh rate ?? er ikke helt sikker :oops: hvis det er ms'en du tenker på så er den best å være lav vanlig er det med 25ms (det tiden det tar for en pixel å skru seg av og på, fall/rise time) den du kunne få til 2000kr er 16ms, noe som er veldig kurrant! 25 er på grensen til å brukt til spilling vil jeg si. og 25 får man noe som man kaller ghosting.. eks: hvis du spiller cs (3d spill) og snur deg fort vil du merke at sidene er litt smurt utover... at skjermen liksom ikke klarer å holde følge. selv har jeg en skjerm med 16ms, og er storfornøyd den du skulle ha har 460:1 contrast ration som er veldig bra 260 ccd ansilumes som er også storveis... slå til! Lenke til kommentar
svennand Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 rettelse... angående 25ms, man "KAN" få noe som hete ghosting... men dette skal forsåvidt være så godt som vekke med 25ms... noe høyere responstid er ikke å anbefale Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Sitat Høy refreshrate er bra, som Morten_M82 sier. Og jo høyere refreshrate du har, jo lavere responstid har du fordi skjermen da rekker å oppdatere seg flere ganger pr tidsenhet. såvidte jeg vet er det standard refreshrate på 60 hertz på lcd skjermer, det spiller ikke lik rolle som refreshrate på crt. for all del, gå for lcd, tenk på dine øyne Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Sitat såvidte jeg vet er det standard refreshrate på 60 hertz på lcd skjermer, det spiller ikke lik rolle som refreshrate på crt. (...) "Refresh rate" betyr jo bare "oppfrisknings frekvens", i mangel av bedre norske ord. Hvis en skjerm har "rise & fall" på 16 ms så er den kapabel til å oppfriske skjermbildet 62,5 ganger pr sek. Det skulle da bli den maksimale "refresh rate" for denne skjermen. Du har rett i at "refresh rate" som du stiller i programvaren i til skjermkortet ikke fungerer på samme måte som for crt. Hvis du f.eks ser på skriverbordsbakgrunnen din, og alt står i ro (musa er i ro, klokka har stoppa, osv) så vil ikke en lcd skjerm oppdatere seg. Den oppdaterer seg kun når det er behov for det. Derfor velger man å la refreshrate stå på 60hz i skjermkort pgr.varen. Idéell refreshrate innstilling på skjermkortet for en LCD skjerm har det visstnok med å ligge mellom 50ish og 70ish hz. Ikke vet jeg hvorfor, ser bare slik ut utfra de talla jeg har sett. Knut Lenke til kommentar
Dator Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Synes du burde lese dette før du velger skjerm. http://www.tomshardware.com/display/200306...0626/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå