banansplitt™ Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Jeg forstår hvordan normalisering fra 1NF-BCNF fungerer, men jeg skjønner ikke poenget. Når man designer en database, hvorfor måtte gå omveien fra unormalisert database til BCNF når man bare kan gå rett på BCNF? Eller er det jeg som har misforstått noe grunnleggende her? Lenke til kommentar
etse Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Det handler vel bare om å lære deg en god måte å normalisere databaser på, samt gjerne gi det forståelsen for hva det egentlig betyr å normalisere en database. Det er ingenting galt med å bare lage de direkte i 3NF eller BCNF. Endret 31. mai 2013 av etse Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Det kan også hende at man kommer borte i eksisterende "databaser" som er i 1NF fordi de som har laget den ikke kan datamodellering. Da er det greit å kjenne alle formene slik at man vet hvordan databasen skal remodelleres. Dette høres kanskje søkt ut, men det er mange steder hvor folk lagrer ting i f.eks. excel som heller burde vært i en database ... Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Det kan også hende at man kommer borte i eksisterende "databaser" som er i 1NF fordi de som har laget den ikke kan datamodellering. Det kan også hende at disse unormaliserte databasene ikke er denormalisert fordi noen ikke kan normalisering, men fordi de er datavarehus 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå