Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Billig vifteløst skjermkort til HTPC?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har forsøkt billige vifteløse skjermkort (typisk 6450) til HTPC, men det blir litt for kleint. Jeg kunne like godt brukt integrert grafikk (CPU + MoBo). Kanskje et 7750 vil gjøre susen.

Selv har jeg nå et Gigabyte 7790, og den er bortimot lydløs selv om den har vifte. Kan anbefales! (Men koster jo litt..)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Det som står i maskinen nå er ett 5450, som forsåvidt klarer jobben bra.

Eneste problemet er når jeg bytter mellom forskjellig frame rate på videomaterialet så hakker filene frem til jeg restarter maskinen, noe som er utrolig irriterende.

Vet ikke om det vil hjelpe med nytt skjermkort, men er verdt å teste.

Problemet oppstår som oftest når jeg spiller av noe med frame rate på 24 og mediaportal automatisk skal stille inn refresh rate.

Lenke til kommentar

Det som står i maskinen nå er ett 5450, som forsåvidt klarer jobben bra.

Eneste problemet er når jeg bytter mellom forskjellig frame rate på videomaterialet så hakker filene frem til jeg restarter maskinen, noe som er utrolig irriterende.

Vet ikke om det vil hjelpe med nytt skjermkort, men er verdt å teste.

Problemet oppstår som oftest når jeg spiller av noe med frame rate på 24 og mediaportal automatisk skal stille inn refresh rate.

Prøvd og oppdatere programmer og drivere? Høres ikke ut som at skjermkortet er for svakt.

Lenke til kommentar

Der er ikke antydninger til hakking under avspilling, hverken på 720 eller 1080 filer.

Den eneste gang der er problemer er etter jeg har sett noe med refresh rate på 50 og bytter til 24.

Tror det er som nevnt over her ett problem med software, men alt er oppdatert så er usikker på hvor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...