arne22 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Hei ! Jeg holder på å lage en trykksak, og da har jeg behov for en gradient som ikke er sirkulær eller en rett linje, (slik som standardløsningen), men der i mot en bølget eller bøyd linje. Man kan for eksempel tenke seg at man tegner en lang sylinder, som for eskempel en blyant. Så legger man på en lineær gradient langs aksen og noen farger, slik at det ser ut som om lyset skinner på overflaten. Dette får jeg så langt til, men så ønsker jeg å bøye denne "blyanten" eller sylinderen i en bue, og da øsnker jeg at gradientens akse akse skal følge med, slik at jeg også får en buet gradient. Jeg forsøkte å "bøye litt" på linjene vha pen tool i håp om at gradienten ville følge med men den ble liggende eksakt som en rett linje. Tenk på en bøyd banan der det skinner i skallet. (da må også gradienten være bøyd.) Er det noen som har ide om hvordan dette kan gjøres ? Endret 30. mai 2013 av arne22 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Den bøyde banan kom fram ved hjelp av redskapet "mesh tool" og den så jo nesten spiselig ut. Dessuten så viste det seg at det var mulig å tegne noe som lignet litt på spagetti eller elektriske kabler ved å tegne kurver og streker og så legge på en effekt "neon light" eller noe slikt. Hvis det er noen som har noe mer info om "bøyde bananer og dertil tilhørende bøyde gradienter" så er det bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå