Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klarer ikke leve i nå'et, tenker for mye fremover

Anbefalte innlegg

Begynner å innse at jeg må endre mentaliteten min drastisk, da jeg omtrent bare fokuserer på fremtiden uten å ta godt nok vare på meg selv i nå-tiden.

Jeg skal hele tiden planlegge ditt og datt for å få ting bedre, men når jeg faktisk er der så er ting fortsatt det samme. Noen som kjenner seg igjen?

Er i midten av tjue-åra, har fast jobb og egen leilighet og god økonomi og jeg vet innerst inne at jeg har det jævlig bra og oppnådd mye som mange andre ikke er like heldige å ha nådd, men er noe som altså gnager i eller på meg likevel. Samtidig vier jeg mye fritid til frivillig arbeid også...

Trenger en lite spark bak for å kunne ta tak i meg selv og faktisk nyte det livet jeg lever uten at jeg skal hele tida tenke fremover.. Noen råd?

Etter jobb så blir jeg oftest sittende i leiligheten og se fram til dagen etterpå.

Anonym poster: 3b33b17e95c9cc6be542fe556b690f58 Anonym poster: 3b33b17e95c9cc6be542fe556b690f58

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner meg igjen når det kommer til mål. Jeg er svært målrettet, men opplever at selv når jeg oppnår store mål i livet så føler jeg ingen glede over det for da er jeg allerede såpass fokusert på neste mål. Man blir velykket av det, men kanskje ikke så lykkelig?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Kvifor er dette så galt da? Fantastisk at du tenker mykje framover i tid, men når du først har lagt planene er det vel berre å fokusere på noko anna i mellomtida. Trenger ikkje å konstant tenke på i morgon når du allerede har lagt planene, da kan du like godt leve i nuet. Slikt vel du sjølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...