Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha oppkjøring på lett mc IMORGEN 31 mai og jeg har en del spørsmål..

det jeg har fått vite er at sensor skal kjøre bak og jeg på egen sykkel forann, vi skal kjøre i billingstad, har kun kjørt der EN gang og syntes det gikk greit.

lurer på hvordan en oppkjøring egentlig foregår?

jeg har tendens til å bli stress og kjøre for fort i en skarp og uoversiktig sving

og kjøre for fort inn i veikryss og rundkjøringer.

og komme i feil fil i rundkjøringer, og da blir man stressa..

jeg kan jo alt i teorien, men jeg føler at når man er i traffiken blir man stressa alt virker så stort og som om det går så fort..

så da sliter jeg også å følge med på skilter som henviser til steder og hvor jeg skal svinge av i rundkjøringer og kryss..

trenger noen tips fort...

på forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha oppkjøring på lett mc IMORGEN 31 mai og jeg har en del spørsmål..

det jeg har fått vite er at sensor skal kjøre bak og jeg på egen sykkel forann, vi skal kjøre i billingstad, har kun kjørt der EN gang og syntes det gikk greit.

jeg har tendens til å bli stress og kjøre for fort i en skarp og uoversiktig sving

og kjøre for fort inn i veikryss og rundkjøringer.

og komme i feil fil i rundkjøringer, og da blir man stressa..

jeg kan jo alt i teorien, men jeg føler at når man er i traffiken blir man stressa alt virker så stort og som om det går så fort..

så da sliter jeg også å følge med på skilter som henviser til steder og hvor jeg skal svinge av i rundkjøringer og kryss..

trenger noen tips fort...

på forhånd takk for svar :)

Heisann!

Hadde oppkjøring for akkurat 1 månad sidan i dag, og det eg tenkte før var at: dette kan eg!

Du seier du kan det, då klare du det! Berre ikkje bli stressa, for når du blir stressa kan det føre til trafikkfarlege situasjonar!

Fyrst kjem du til å måtte ta kontrollsjekk av noko på sykkelen (eg fekk kontroll av dekk og felg), deretter øvelser på bane, for så å kjøre i trafikken.

Ta det med ro og nyt det! :-) Lykke til! :-D

Lenke til kommentar

Har selv oppkjøring på klasse B imorgen, strøk forrige gang. Klarte å stryke en gang på A1 også, men jeg prøver å komme med noen tips.

Det starter med at du møter sensor, hilser. Jeg hadde daglig kontroll av sykkel (sjekke at hjul og lys og slikt er i orden) før jeg fikk sikkerhetsspørsmål. Svarte på det, kjørte to runder i kjøregården og ut på vei. Etter oppkjøringa snakka vi litt før han sa at det ble bestått.

jeg har tendens til å bli stress og kjøre for fort i en skarp og uoversiktig sving og kjøre for fort inn i veikryss og rundkjøringer. og komme i feil fil i rundkjøringer, og da blir man stressa..

Kjør veldig mye roligere enn du tror du "skal". Kommer du i feil fil i rundkjøringa forsetter du bare den veien du skulle kjørt om du er i den fila, kjør heller feil enn å rett opp feilen når den er gjort (filbytte i rundkjøring blir fort veldig farlig).

Husk at det ikke er ulovelig å kjøre feil. Sensor min sa at hvis jeg ble usikker på vei eller hadde andre spørsmål var det bare å stoppe på et busstopp eller lignende og spørre (hadde bare en-veis-kommunikasjon).

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...