eranro Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei! Jeg lurer på om hva jeg skal bruke.. Det gamle SB PCI128-lydkortet mitt, eller det innebygde på hovedkortet mitt (A7N8x Deluxe)... Noen som vet hva som er best? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 det innegygde, uten TVIL! Det er så utrolig mye bedre en det crappy kortet du har der! Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Enig bare til å bruke det innebygde lyd kortet. :-) Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 At noen i det hele tatt spør om noe sånt, forteller jo om endel dårlige holdninger og tidligere dårlige opplevelser med onboard-lydkort... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ja det er da vitterlig ikke rart at folk spør slikt, på den forrige maskinen min hadde jeg noe vondt noe som het Yamaha ettellerannet. Dette er grunnen til at jeg kjøpte meg ekstra lydkort når jeg bygde meg ny maskin her i mars- Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Da jeg kjøpte maskin i februar 2002, lot jeg være å kjøpe lydkort. Greiene som var (og stadig er) onboard, duger til rimelig mye. Dog kjøpte jeg meg et TerraTec-kort når jeg kjøpte 7.1-forsterker... Lenke til kommentar
Jokk2k3 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Onboard lyd duger stort sett til å spille MP3 med og til å spille av diverse "plingelyder" for OS'et! Til spilling er de fleste onboard lydchipper rimelig crappy, da støtten deres for EAX(2) og A3D er ikke eksisterende eller i beste fall elendig implementert. Kan nevne mitt glans eksempel; lydchippen som sitter onboard i Shuttle XPC'ene - den er FÆL til "3D lyd"!!! Det eneste virkelig bra du får onboard, er lydchippen til nVidia som sitter på en del (ikke alle) Nforce hovedkort. Den har faktisk hardware Dolby Digital 5.1 implementert -S Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Selvfølgelig er ikke onboard lydkort det beste man kan få fatt i nå for tiden, MEN de er 100 ganger bedre enn alternativet som i dette tilfellet var et SB128 PCI! Ingen ting å diskutere, onboard lyden er veldig mye bedre. -ull-2k- Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Når vi snakker om innebygde lydkort, så skyter jeg inn et spørsmål. Jeg lurer på om ADI AD1888 SoundMAX 6-channel audio CODEC (ASUS P4P800S) er et bra innebygd lydkort ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå