Gå til innhold

Stor Android telefon til avansert bruker, pris uavhengi

Anbefalte innlegg

På jakt etter en telefon til å erstatte min gode gamle Sensation.

Siste året har jeg brukt custom ROM og vært fornøyd med raske oppdateringer og nye funksjoner, men vil nå ha en ny, med bedre hardware.

Har egentlig litt lyst på en Nexus telefon, sånn at man alltid raskt får seneste oppdatering, men begynner ikke Nexus 4 og bli "gammel"?

Kommer vel ikke noe Nexus 5 med det første, siden S4 Google Edition kommer, men igjen, så kommer vel ikke den til Norge?

HTC One og S4 er jo også et alternativ, men da tar det vel måneder før man får android oppdateringer. Noe jeg ser på som negativt.

Noen som vet hvordan støtten og utvalget på Custom ROM er for S4 og One?

Ser man på hardware, så hadde jo S4 eller One vært høyest på ønskelisten..

Noen innspill eller forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppo find 5? De støtter utvikling av cm og pa osv på hjemmeside og solgte en telefon til halv pris til en kernelutvikler for at han skal utvikle for telefonen (les xda forumet). oppdateringer offisielt hver 14. Dag også:-D er vistnokk litt som gjenstår før telefonen er 100% på stock firmware dessverre, slikt som dårlig kamera app,men det spiller ingen rolle om du uansett skal legge inn cm;-)

http://oppostyle.com

Edit. Event en xperia z kanskje? Etter det jeg har hørt er ikke sony så vanskelig å legge inn custom rom på. Men les litt på xda før du kjøper telefon hvis custom rom er viktig for deg, og se på utvalget av custom roms;-)

Endret av agnard
Lenke til kommentar

Vil tro s4 får mye godt enklere når google ed kommer, og samme med htc One.

Jeg ville gått rett for note2/s4/htcone selv, da de er store greier som utviklerne blir å lage ting for, samt at google ed kommer av one og s4.

Lenke til kommentar

Jeg gikk rett fra Sensation til One selv i slutten av April. To vidt forkjellige telefoner!

Jeg ville sagt gå får HTC One siden jeg gikk for den (og rett fra Sensation som deg), MEN, greia er at jeg ikke driver med custom roms. Det eneste jeg kan si da er at One er veldig kjapp, men det er vel de fleste andre telefoner og.. Også har jo One utseende med seg da! :)

http://www.littlegre...-4-vs-xperia-z/

bilde av de 4.. (NB: S3, ikke S4)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Takk for alle input. Må lese litt rundt på nettet og se om man klarer å bestemme seg.

Må ha meg en runde på XDA for å sjekke opp rundt HTC One. For øyeblikket så heller det mest mot den, men avhengig av hvordan XDA støtten er :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke S4 uansett, har One med Sense, beste telefonen noen gang :)

Jeg har ikke testet mange launchers.. men føler at de bare er iveien og "fake"... usikker på hvordan jeg skal si det.. Det føles ikke riktig :p

Lenke til kommentar

Brukte launcher pro mye på s2, men på android 4.2 er det apex launcher og nova launcher jeg bruker selv. Ikke store forskjellen på de syntes jeg enda, så har ingen favoritt av de to.

Dette er mest for å få hjemmeskjerm som feks de man finner på mycolorscreen.com.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Og det ryktes vel at det skal komme en mulighet offisielt til å legge inn stock android på sense versjonen av One.

Sier du det? Det hørtes jo veldig fristende ut. Kommer vel sikkert en slik mulighet via XDA, men har det vært mulighet orginalt, så hadde det jo bare vært topp.

Er nok lite aktuelt å bestille telefon fra USA, og så lenge s4 og one bare skal selges igjennom google's egne kanaler, så blir det vel ikke noen av de.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke S4 uansett, har One med Sense, beste telefonen noen gang :)

Jeg har ikke testet mange launchers.. men føler at de bare er iveien og "fake"... usikker på hvordan jeg skal si det.. Det føles ikke riktig :p

Hadde selv samme tanker rundt det med og bytte ut launcheren tidligere, men i dag følger Apex med meg på alle telefonene mine, cleanere enn stock launcherne og flere konfigurerings muligheter, er også like stabilt som stock, og gir hvertfall meg en langt bedre brukeropplevelse.

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...