tho_kva2 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Hei, jeg er en gutt på 21 år. Jeg har nå hatt vondt i hodet i snart 6 måneder, er ikke helt sikker på hva som utløste det. Kan være fall under julebordet (for full til å huske), men brøt ut et par uker etter det, under en tung treningsøkt. Smertene ene jeg har føler jeg er ganske varierende, og har de over hele hodet utenom baksiden; altså tinninga, panne, bak øyne. Smertene er alt fra lynnende til konstant. Når det er lynnende så føler jeg det er mest bak øynene. Har gått regelmessig til legen i disse måneden og vært 80-100% sykmeldt under hele perioden. Siden det ikke lenger finnes aktiv sykemelding har jeg selv ønsket 80% for å kunne teste meg litt i arbeid, jobber på en Rimi butikk og er under mitt andre friår med håp om å kunne starte studering til høsten. Legen min har hele tiden vært lite villig til å sende meg videre og gjøre noe og er for glad i å skrive sykemelding, så jeg har endelig klart å få byttet, men ikke vært hos den nye enda, da jeg måtte vente til månedskifte. Den nye legen har jeg fått anbefalt så håper det hjelper. Jeg har gått hos kiropraktor (par forskjellige, statlig og privat), tatt CT (fin), røntgen av nakke/rygg (fin), vært hos nevrolog som også er usikker. Har også tatt en haug med blodprøver, fikk beskjed om at de testet alt som kunne ha innvirkning på hodepine. Hadde noe lave D vitamin nivåer, men det er blitt rettet på og alt annet er fint. Nevrologen vil prøve å lamme noen nerver/muskler med botox for å teste om det kan være noen problemer her. Hun vil derimot ikke gjøre dette før jeg har vært innom en nevrolog på Drammen sykehus, de har eller skal starte opp et forskningsprosjekt om hodepine der, har ikke fått særlig med informasjon, men får nok det under møte om 1-2uker. Går på et par medisiner, men husker ikke helt hva den ene heter da jeg ikke er hjemme, vil oppdatere det, men er i små doser ment for kroniske smerter (meg) og i større doser mot depresjon. Tok i starten mye paracet og ibux som funket helt greit, ble ikke kvitt smertene, men hjalp. Kuttet etterhvert ut Ibux da magen ble dårlig og tok kun paracet, etterhvert følte jeg at jeg startet å få vondt i hodet av å ta paracet. Hadde til nå tatt mer enn man skal i følge anvisning. Så da fikk jeg endelig noe av legen, Tramadol 50mg, som jeg nå tar sammen med paracet. 1-3 om dagen, varierer. Disse to medisinee hjelper meg i det daglige, kan fortsatt merke noe smerte av og til, og blir noe sløv av bruket. Før jeg startet på tramadol for ca. 1mnd siden så var jeg i en litt bedre periode og fikk et par glass med alkhol i meg under en fest, jeg var dårlig flere dager etter, kan det muligens være lever/nyre (husker aldri forskjell) som har fått seg en trøkk av så langvarig bruk og sleit med alkoholen? Fikk nei av legen, men stoler ikke helt på han. Dette ble fryktelig langt nå, og håper noen tar seg bryet med å lese igjennom. Hva burde jeg spørre om å få gjort når jeg kommer til den nye legen? Ta MR, mot en eventuel svulst? Jeg vet lite om hvor jeg burde gå og med en dårlig lege så er jeg ikke kommet så langt. Trengs noe mer informasjon så si ifra! På forhånd takk for all hjelp : ) Mvh, Thomas H. Kvam Edit.: La til informasjon Endret 30. mai 2013 av tho_kva2 Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 En jeg kjenner hadde også problemer med hodepine hele tiden uten at de kunne finne noen løsning, og legene nektet å ta nærmere sjekk av hodet(En eller annen type skanning). Foreldrene klikket etterhvert og en lege gjennomførte testen. Det viste seg å være kreft. Kreften er nå fjernet og alt er bra. Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Du burde fokusere på å få time hos en hodepine-spesialist, en nevrolog som har spesialisert seg på hodesmerter. Er det sarotex eller remeron du får for kroniske smerter? Dersom du tok mye paracet og Ibux, og tramadol nå kan dette ha utviklet seg til å bli medikamentoverbrukshodepine. Har du migrenetendenser er det betraktelig større sjanse for å forverre hodepine ved mye bruk av smertestillende. Med tanke på at alkohol kanskje utløser dette er det kanskje noe nevrovaskulært inn i bilde, migrene for eksempel, som også kan brytes ut etter treningsøkter. Dette blir bare spekulasjoner fra min side, du bør utredes nærmere. Krev en MR, det utelukker mye. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) En jeg kjenner hadde også problemer med hodepine hele tiden uten at de kunne finne noen løsning, og legene nektet å ta nærmere sjekk av hodet(En eller annen type skanning). Foreldrene klikket etterhvert og en lege gjennomførte testen. Det viste seg å være kreft. Kreften er nå fjernet og alt er bra. Samme skjedde med en bekjent. Hodepine i månedsvis, legene skrev ut resept på sterkere smertestillende, men nektet å "skanne" eller se noe på det. Plutselig begynte han å dette ut litt av og til, da tok foreldrene han til sykehuset og KREVDE at de så nærmere på saken. Kreftsvulst ble oppdaget (alt for sent), forsøkte å behandle det men han måtte til slutt gi tapt som 22 åring. Endret 30. mai 2013 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Samme skjedde med en bekjent. Hodepine i månedsvis, legene skrev ut resept på sterkere smertestillende, men nektet å "skanne" eller se noe på det. Plutselig begynte han å dette ut litt av og til, da tok foreldrene han til sykehuset og KREVDE at de så nærmere på saken. Kreftsvulst ble oppdaget (alt for sent), forsøkte å behandle det men han måtte til slutt gi tapt som 22 åring. Mye svikt i helsevesenet idag ja... Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Spør etter en spinalpunksjon også. En synssjekk skader heller ikke. Noe som er greit å forberede litt til timen: Beskriv smertene til legen, om det er stikkende, dunkende osv. Beskriv hvor smerten er og når den kommer og går i løpet av en dag. Om den utløses av forskjellige faktorer som varme, lys, lyd, lukt, spesifikke bevegelser, støt mot spesifikke plasser eller stress og psykiske påkjenninger. Endret 30. mai 2013 av Mer0vingian Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Takk for svar hittil! Ja, glemte helt å skrive hvor jeg hadde smerter, og hva jeg føler utløser det. Hmm, usikker på om nevrologen min er spesialist innen hodepine, men det er antagelig nevrologen jeg skal møte før forskningsprosjektet vil jeg tro. Det er Sarotex jeg har fått, en tablet hver kveld. Må si jeg har tenkt i tankene på at overforbruket mitt kan ha gitt meg noe som du sier, men var en periode jeg var bedre og stoppet nesten opp med sm. stillende, men så kom det igjen etter en ukes tid. Noen måte å finne ut dette, eller må man bare prøve å holde seg uten en periode? Skal kreve en MR neste legetime! Hørt lignende historier som dere kommer med selv om svulst, og hadde vært fint å få utelukket dette, evt funnet en i tide.. Tenkte jeg skulle forberede meg litt før jeg møter den nye legen, gå igjennom hele løpet med meg selv først, evt skrive ned så jeg ikke glemmer ting. Smertene jeg har føler jeg er ganske varierende, og har de over hele hodet utenom baksiden; altså tinninga, panne, bak øyne. Smertene er alt fra lynnende til konstant. Når det er lynnende så føler jeg det er mest bak øynene. Jo, og har også tatt en haug med blodprøver, fikk beskjed om at de testet alt som kunne ha innvirkning på hodepine. Hadde noe lave D vitamin nivåer, men det er blitt rettet på og alt annet er fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå