Gå til innhold

Test: Athlon 64 FX-51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et godt hk, AMD Athlon 64 FX og en Vapochill og alle kan ønske meg velkommen til himmlen :D

Seriøst, CPU'en er jo mega rå, litt synd at ting ikke er helt utviklet enda. Tenker da på OS og drivere.

Edit: når man skal ha seg Vapochill er bare EX det eneste valget :yes:

Lenke til kommentar

Hmm, joda, nydelig prosessor. Kan sikkert bli bra fremover i tod, og det var en meget verdig etterfølger den en skikkelig sliten XP-serie. AMD har nå virkelig kommet inn på markedet igjen. Så får vi se når Intel Extreme-greia kommer da, hvor godt den ligger i ledelsen fremdeles :)

Lenke til kommentar

Athlon FX-51 og P4 3.2EE er ikke særlig gjevne (begge vinner endel, og tidevis overlegent) men gjevnt over er det AMD som stikker av med flest topp-plasseringer.

Når dette er sagt så er nok Athlon FX "den kjappeste" CPU'n du får men det er ikke snakk om noen 'overlegen' serier (som ved K7 vs P3 kampen for 4 år siden). At hverken P4 EE eller Athlon FX (eller PC3200 ECC+REG minne) *egentlig* er tilgjengelig gjør jo det hele litt uinteressant, tross alt.

Lenke til kommentar

Hehe. Intel synes ikke at 115W er for mye for en desktop cpu, nei... Og denne lekkerbiskenen kan operere nede i 16W i "idle". Jeg overklokker ikke, for jeg er mest interessert i stillhet, så jeg vet godt hvilken prosessor jeg skal ha neste gang. 8)

Husker dere den gangen vi syntes T-bird 1,4GHz var et monster, og vi lurte på om det overhode var mulig å holde den kald nok? Da må jo Prescott være dødsgudinnen selv...

Lenke til kommentar
Jeg er på ferie fra HW.no for tiden (to uker nå) men siden idag er en halvstor dag så måtte jeg se hva dere fant på.

Ta en titt på denne her dere som kan fransk. Det ser ut som om EE gjør jobben sin... den får Athlon-64 til å ikke se så altfor super ut.http://www.x86-secret.com/articles/cpu/k8-2/a64-6.htm

Haha!

Athlon-64 3200+ er jo dårligere enn Athlon XP 3200+ jo. Det for noe tull.

Ubrukelig at Athlon-64 FX krever registrert minne. :(

Men uansett, kommer selv til å kjøpe Athlon-64 eller Athlon XP 754pin versjonen. Athlon-64 FX blir rett og slett for dyr og for kresen i hardware valget. :p

Lenke til kommentar

Athlon XP 3200+ er ikke bedre enn Athlon 64 3200+, det er bare noen få tester som bare baserer seg på klokkefrekvens og da vinner xpen som har 200 mhz mer, men ellers blir den danket ut av Athlon 64. Så dere foresten den potensielle ytelses økningen ved å kjøre 64bit? Håper det kommer 64 bits programmer fort, slik at denne prosessoren kan vise hva den virkelig er god for.

Synes foresten at P4 EE er den mest kyniske prosessoren Intel noen gang har kommet med, vedder en tier påat den aldri kommer i salg for vermansen (noe som FX vil, men ikke i store kvanta før etter jul når San Diego kommer).

Lenke til kommentar

Må forresten gi en liten kommentar til THG sin test av denne prosessoren som tidligere ble nevnt gav et mer riktig bilde: Denne testen virker i god THG-tradisjon svært P4-vennlig. Sammenlignet litt resultater med Ace's Hardware, og der får de andre rekkefølger.

I tillegg oppgir de i sine forutsettninger at de kun skal bruke laveste tilgjengelige oppløsning for å få vekk presset fra GPU, likevel kjører de nesten alle testene i 1024x768...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...