Douglas_93 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg skal begynne på byggingeniør studie til høsten + forkurs i sommer. Jeg har en Macbook Pro, som jeg kjøpte for ca. 3 mnd siden. Er det noen som vet om Mac er bra nok for byggingeniør studie, eller må jeg kjøpe en ny PC? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg skjønner ikke helt hva du spør etter. Hvorfor skulle byggingeniør kreve noe spesiell datamaskin? Hva skal du bruke den til? Er det noen spesiell software som dere benytter til modellering, beregninger osv? Jeg går selv kjemiingeniør i Trondheim, og har nå kjørt meg gjennom 2 semester med penn og papir.... Det aller beste for slik type utdanning er konsentrert oppgaveregning, og det går definitivt raskest og er mest lærerikt old school med penn og papir ... "Sitter i fingra" anyone? De som benytter PC/Mac på skolen bruker den til småting (notater, sjekke timeplaner osv) Du klarer deg med en mobiltelefon eller en pad til det. Lenke til kommentar
Douglas_93 Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg skjønner ikke helt hva du spør etter. Hvorfor skulle byggingeniør kreve noe spesiell datamaskin? Hva skal du bruke den til? Er det noen spesiell software som dere benytter til modellering, beregninger osv? Jeg går selv kjemiingeniør i Trondheim, og har nå kjørt meg gjennom 2 semester med penn og papir.... Det aller beste for slik type utdanning er konsentrert oppgaveregning, og det går definitivt raskest og er mest lærerikt old school med penn og papir ... "Sitter i fingra" anyone? De som benytter PC/Mac på skolen bruker den til småting (notater, sjekke timeplaner osv) Du klarer deg med en mobiltelefon eller en pad til det. Det jeg egentlig lurer på er OM byggingeniør krever noe spesiell datamaskin, og om mac fyller disse kravene. Som sagt så skal jeg begynne på Ingeniør bygg til Høsten + at jeg skal på forkurs i sommer. Så jeg vet ikke om det benyttes noen spesiell software til modellering, beregninger osv. Men takk for svar og tips. Har selv brukt penn og papir på videregående og jeg skal fortsette med det. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Mest sannsynelig kan du gjøre alt du trenger i OSX. Om ikke OSX har det du trenger kan du installere Windows eller Linux på Macen din. Det er ikke noe behov for å kjøpe noen ny maskin. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Jeg tror du vil se at en laptop bare er ekstra drass. Skal dere noe spesielt som krever en data, så går dere på datalabben. Lenke til kommentar
EngasjertElg Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) EDIT: Slettet Endret 20. juli 2017 av EngasjertElg 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå