Gå til innhold

Mac vs PC? Til byggingeniør studie.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva du spør etter.

Hvorfor skulle byggingeniør kreve noe spesiell datamaskin? Hva skal du bruke den til? Er det noen spesiell software som dere benytter til modellering, beregninger osv?

Jeg går selv kjemiingeniør i Trondheim, og har nå kjørt meg gjennom 2 semester med penn og papir....

Det aller beste for slik type utdanning er konsentrert oppgaveregning, og det går definitivt raskest og er mest lærerikt old school med penn og papir ... "Sitter i fingra" anyone?

De som benytter PC/Mac på skolen bruker den til småting (notater, sjekke timeplaner osv) Du klarer deg med en mobiltelefon eller en pad til det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du spør etter.

Hvorfor skulle byggingeniør kreve noe spesiell datamaskin? Hva skal du bruke den til? Er det noen spesiell software som dere benytter til modellering, beregninger osv?

Jeg går selv kjemiingeniør i Trondheim, og har nå kjørt meg gjennom 2 semester med penn og papir....

Det aller beste for slik type utdanning er konsentrert oppgaveregning, og det går definitivt raskest og er mest lærerikt old school med penn og papir ... "Sitter i fingra" anyone?

De som benytter PC/Mac på skolen bruker den til småting (notater, sjekke timeplaner osv) Du klarer deg med en mobiltelefon eller en pad til det.

Det jeg egentlig lurer på er OM byggingeniør krever noe spesiell datamaskin, og om mac fyller disse kravene.

Som sagt så skal jeg begynne på Ingeniør bygg til Høsten + at jeg skal på forkurs i sommer. Så jeg vet ikke om det benyttes noen spesiell software til modellering, beregninger osv.

Men takk for svar og tips.

Har selv brukt penn og papir på videregående og jeg skal fortsette med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...