Gå til innhold

[Løst] Mobilt internett faller ut [Samsung S3 Mini]

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en Samsung S3 mini smartelefon som detter av mobilt internett. Når dette skjer, er jeg nødt til skru av og på eller aktivere / deaktivere for å få den til å kople til på nytt (å slå av/på kun mobildata fungerer ikke). Den forblir da tilkoplet en liten stund før den detter ut. WLAN fungerer korrekt.

Dette begynte for ~1 uke siden - fram til nå har den hoppet automatisk inn på mobilnettet når WLAN ikke er tilgjengelig. Nå får jeg ikke lenger opp "3G" (etc) ikonet uten å skru av/på flight mode.

Mobilen er kjøpt i Sveits og brukes med sveitsisk operatør (Yallo som opererer i Sunrise sitt nett). Jeg har en del MB igjen på månedens abo. Jeg har låst telefonen til Sunrise for å unngå roaming (jeg er mye over grensa til Frankrike, og roaming med ikke-EØS kontantkort er ekstremt dyrt).

Mobilen er ikke operatørlåst, og temmelig ny. Jeg tror ikke jeg har rørt noen innstillinger som kan ha forårsaket dette i det aktuelle tidsrommet.

Aner noen her hva jeg bør sjekke?

Mvh.

Kyrre

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg løste problemet: Husk å sette "accesspoint" for mobilt internett i menyene. Når man driver og napper ut og inn SIM-kort, så hender det at dette ikke blir valgt. Det samme problemet ble løst på samme måte på min kjære's HTC / Telenor / Norgesferie.

Do'h, dette burde jeg gjetta - har knota med mobilt internett siden 90-tallet (da over oppringt linje, med kabel eller IrDA-forbindelse til laptop eller Psion PDA (som kjørte symbian.. Nydelige dingser :) )...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...