kyrsjo Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Hei, jeg har en Samsung S3 mini smartelefon som detter av mobilt internett. Når dette skjer, er jeg nødt til skru av og på eller aktivere / deaktivere for å få den til å kople til på nytt (å slå av/på kun mobildata fungerer ikke). Den forblir da tilkoplet en liten stund før den detter ut. WLAN fungerer korrekt. Dette begynte for ~1 uke siden - fram til nå har den hoppet automatisk inn på mobilnettet når WLAN ikke er tilgjengelig. Nå får jeg ikke lenger opp "3G" (etc) ikonet uten å skru av/på flight mode. Mobilen er kjøpt i Sveits og brukes med sveitsisk operatør (Yallo som opererer i Sunrise sitt nett). Jeg har en del MB igjen på månedens abo. Jeg har låst telefonen til Sunrise for å unngå roaming (jeg er mye over grensa til Frankrike, og roaming med ikke-EØS kontantkort er ekstremt dyrt). Mobilen er ikke operatørlåst, og temmelig ny. Jeg tror ikke jeg har rørt noen innstillinger som kan ha forårsaket dette i det aktuelle tidsrommet. Aner noen her hva jeg bør sjekke? Mvh. Kyrre Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg tror jeg løste problemet: Husk å sette "accesspoint" for mobilt internett i menyene. Når man driver og napper ut og inn SIM-kort, så hender det at dette ikke blir valgt. Det samme problemet ble løst på samme måte på min kjære's HTC / Telenor / Norgesferie. Do'h, dette burde jeg gjetta - har knota med mobilt internett siden 90-tallet (da over oppringt linje, med kabel eller IrDA-forbindelse til laptop eller Psion PDA (som kjørte symbian.. Nydelige dingser )... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå