Gå til innhold

NetCom-fellen


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Samsung Galaxy S4 fra NetCom og mottok denne for en uke siden. Betalte full pris på 4999,- umiddelbart for denne og Smart Mini med Spotify og avtaleperiode på 12 mnd.

 

Da jeg bestilte mobilen per telefon, så tenkte jeg ikke der og da over hva denne avtaleperioden egentlig innebar. Men ettersom telefonen var subsidiert en smule, så tenkte jeg det dreide seg om toppen 3-400 kroner for å bryte avtaleperioden ettersom ingenting ellers er subsidiert (hverken månedspris på selve abb. eller spotify. Det eneste er at jeg får 500MB ekstra i mnd)

 

Men nå skjønner jeg jo at jeg har gått direkte i fella. Trodde det var en god pris jeg fikk, men gebyret for å bryte avtaleperioden er 1500,-...

Det vil jo si at mobilen liksom er verdt 6499,-, selvom jeg betalte "alt" for den på posthuset.

 

Jeg har ingen problemer med avtaleperioder hvis man føler at man faktisk får noe igjen for å binde seg, men i dette tilfellet er det ikke på noen måte samsvar mellom bruddgebyret og hva jeg har fått subsidiert av NetCom. Jeg hadde betalt toppen 250 kroner mer for telefonen hvis jeg hadde kjøpt den uten abb. igjennom f.eks. Elkjøp, for så og skaffet et abb. uten avtaleperiode hos NetCom eller andre.

 

Nå går mobilen rett i retur, så vil det vise seg om de skal være vanskelig eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde betalt toppen 250 kroner mer for telefonen hvis jeg hadde kjøpt den uten abb. igjennom f.eks. Elkjøp, for så og skaffet et abb. uten avtaleperiode hos NetCom eller andre.

9kr billigere hos Komplett.no, og de har 100+ på lager.

Det du har betalt binding for er nok for de 500MB ekstra,s amt spotify, og ikke telefonen i seg selv :)

Så det er nok ikke sikkert du får sagt opp abonementet selv om de tar telefonen i retur, i og med at de ikke har subsidiert telefonen.

Lenke til kommentar

Fra Netcoms sider:

 

 

Siden Netcom "kjøper" 12 måneders avtaletid fra spotify, så "taper" de 1200kr bare der, samt de 500mb ekstra i måneden som du har avtalt.

 

Ja, det var litt vage svar om akkurat det der å få da jeg ringte kundeservice, og ble sendt imellom vanlig kundeservice og nettbutikken to ganger. Men uannsett så kjøpte jeg jo også dette via telefon, så det bør vel dekkes av vanlig angrefrist det også.

 

EDIT: Hovedproblemet her er vel at jeg har knytt meg til to forskjellige avtaleperioder, og ingen av dem kan angres uten å angre den andre. Så da vil jeg tro den eneste utveien er å heve hele kjøpet.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...