Gå til innhold

Mulig positiv bieffekt av regionlåsen på 3DS?

Anbefalte innlegg

Tidligere har spill som Etrian Odyssey og Shin Megami Tensei solgt veldig dårlig i Europa. Det er dog ikke så rart når spillene kommer ut 3-4 måneder tidligere i USA. Ofte er de ikke en gang "announced for Europe" før en stund etter. Da ender jo alle de som faktisk ser frem til disse spillene opp med å importere de, og salgstallene i Europa blir dermed lavere som følge av dette.

Med introduksjonen av regionlåsen på 3ds vil flesteparten av de som importerte tidligere spill i disse seriene (refererer først og fremst til ds utgavene), velge å ikke importere som følge av en mye større barriere. Man er jo nødt til å kjøpe en US 3ds.

I første omgang betydde dette i praksis at spill som EO4 og SMT4 ikke ville dukke opp i Europa, men etter at store mengder fans har ytret sine ønsker er det nå sikkert at EO4 kommer i sommer og at SMT også vil dukke opp i Europa, selv om tidspunkt for sistnevnte ikke er offentliggjort.

Forskjellen denne gangen blir nå at nesten alle som ser frem til disse spillene vil kjøpe de i sin region. Så da gjenstår det bare å se om det faktisk er nok kjøpere for slike spill i Europa.

Håper det er flere her enn meg her som virkelig ser frem til disse. Er to serier som har gitt meg noe av den beste underholdningen innen spill de siste årene. Selv om jeg forstår at ikke alle liker denne typen spill.

Sånn for å ha nevnt det, så er jeg jo helt klart IKKE for regionlåsing, men sikter som sagt til at en positiv bieffekt kan være at man for en gangs skyld får riktige salgstall i Europa når det kommer til mindre spill som ikke alltid får den oppmerksomheten de fortjener (såfremt de faktisk får en utgivelse her da selvfølgelig).

PS. Håper Gamer.no kan lage en liten sak når de offisielle datoene er klare for disse spillene, siden mange antakelig ikke har fått med seg at de kommer til Norge. Salget av disse kommer også til å avgjøre fremtiden til slike spill på det Europeiske markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...