Cie Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg er en økonomistudent som dessverre ikke føler at studiene helt gir meg den "helhetlige" innsikten jeg ønsker om realiteten. Man kan vel strengt tatt ikke forvente det heller, men jeg vil gjerne lære mer. Er derfor på jakt etter lettleste bøker (det vil si at de ikke nødvendigvis er beregnet på lesere med innsikt i matematikken eller den tunge teorien bak, men noe man kan lese på sengekanten) som omhandler økonomi, spesielt samfunnsøkonomi og internasjonal økonomi. Noe som gir en litt mer innsikt. Spesielt hadde det vært interessant å lese mer om økonomisk vekst og hvorfor vi er så avhengige av det, gjerne noe med et kritisk syn på det hele. Noen forslag? Bøker jeg har lest er økonomiskolen, økonomi på trikken (og den andre boka, er ikke ute etter bøker som er like enkle), Economics - making sense of the modern economy og så holder jeg på med Grand Pursuit - The story of economic genius. Tar gjerne imot forslag om nettsider/blogger og magasiner også. Leser The Economist med ujevne mellomrom, men det er ærlig talt mye jeg ikke forstår bæret av... Lenke til kommentar
MKej Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Economics in One Lesson by Henry Hazlitt Lenke til kommentar
Cie Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Er den veldig basic, eller vil den kunne lære meg noe mer enn det man lærer på studiene? Lenke til kommentar
MKej Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Det som står i boka vil du nok aldri lære på skolen. Der blir du vranglært til f.eks å tro at naturkatastrofer bidra til økonomisk vekst. Har jeg vært deg ville jeg ha lest litt bøker fra "Austrian School" Send en mail til: [email protected] så får du helt sikkert den norske utgaven av boka, vis du foretrekker den. Ellers ligger den gratis på nettet Lenke til kommentar