Danda Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Hei. Jeg har bare lurte på om det er lov å opprette en internettside som heter navhjelpen.no kommer til å ha en notis man må godta før man kommer inn på siden at den ikke blir administrert av nav. Har sendt epost til nav i Mars som de aldri har svart på.. Endret 30. mai 2013 av Danda Lenke til kommentar
Danek Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Selvfølgelig kan du det. Nav er sidestilt med det offentlige styre, dvs at du som privatbruker har rett til å opprette politiske organ rettet mot sagt styre. Siden NAV er og blir nav så har du på så måte rett til å bruke navnet i dette øyemed, på lik linje som sosialhjelpen eller stortingshjelpen eller whatevs som har med offentlig styre å gjøre. Du trenger ingen godkjenning eller noe som helst, bare opprett siden og spam den her på diskusjon.no.- Opprett brukernavn som heter navhjelpen.no, gjør det kjapt før noen andre gjør det òg hvis du er seriøs med å starte nettsiden. Lykke til! Lenke til kommentar
Danda Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Selvfølgelig kan du det. Nav er sidestilt med det offentlige styre, dvs at du som privatbruker har rett til å opprette politiske organ rettet mot sagt styre. Siden NAV er og blir nav så har du på så måte rett til å bruke navnet i dette øyemed, på lik linje som sosialhjelpen eller stortingshjelpen eller whatevs som har med offentlig styre å gjøre. Du trenger ingen godkjenning eller noe som helst, bare opprett siden og spam den her på diskusjon.no.- Opprett brukernavn som heter navhjelpen.no, gjør det kjapt før noen andre gjør det òg hvis du er seriøs med å starte nettsiden. Lykke til! Takk for raskt svar. Har allerede skaffet meg domene men lurte bare på om de måtte ha beskjed osv Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Det verste som kan skje er jo uansett at du får beskjed om å slutte å bruke det - men det er vel mest aktuelt hvis det er forvekslingsfare (ref vegvesen.no / biltilsynet.no) Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Det kan være lurt å sjekke regelverket til Norid som administrerer .no domener. De har også et klagearkiv som inneholder tidligere klagesaker. Det har vært noen saker med domenenavn som er veldig likt domenet til en offentlig instans (lanekasse.no, tollvesenet.no osv). I disse sakene har Norid gitt klager medhold. Jeg kan ikke se at det har vært klagesaker på domenenavn som delvis inneholder navnet slik som du ønsker. Lenke til kommentar
Danda Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Det kan være lurt å sjekke regelverket til Norid som administrerer .no domener. De har også et klagearkiv som inneholder tidligere klagesaker. Det har vært noen saker med domenenavn som er veldig likt domenet til en offentlig instans (lanekasse.no, tollvesenet.no osv). I disse sakene har Norid gitt klager medhold. Jeg kan ikke se at det har vært klagesaker på domenenavn som delvis inneholder navnet slik som du ønsker. Ja jeg skal jo bruk det delvis og i tillegg ha en logo som ikke ligner og en startside med info om at jeg ikke er en del av nav systemet Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Hva du planlegger å ha som startside og logo blir aldri tillagt vekt av Norid eller Domeneklagenemnda, fordi det kan jo du fritt forandre som du måtte ønske. Et annet forhold er at hvis du driver et nettsted kalt "navhjelpen" vil det måtte vurderes om du driver stadig eller ervervsmessig rettshjelp, en virksomhet som er underlagt visse begrensninger etter domstolsloven pgf 218. Som hovedregel må du være jurist/advokat eller drive annen virksomhet der rettshjelp inngår som en nødvendig biytelse for å gi gode tjenester i denne andre virksomheten. Lenke til kommentar
Danda Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Hva du planlegger å ha som startside og logo blir aldri tillagt vekt av Norid eller Domeneklagenemnda, fordi det kan jo du fritt forandre som du måtte ønske. Et annet forhold er at hvis du driver et nettsted kalt "navhjelpen" vil det måtte vurderes om du driver stadig eller ervervsmessig rettshjelp, en virksomhet som er underlagt visse begrensninger etter domstolsloven pgf 218. Som hovedregel må du være jurist/advokat eller drive annen virksomhet der rettshjelp inngår som en nødvendig biytelse for å gi gode tjenester i denne andre virksomheten. Blir forum og noen guider ikke noe rettshjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå