Gå til innhold

Vant konkurranse, fikk bare halvparten av premiene.

Anbefalte innlegg

Hei!

For circa fire og et halvt år siden var jeg med i en gitarkonkurranse der du skulle spille et riff av et kjent norgesband, premiene var da en signert gitar og en analog-jakke. Jeg var så heldig å vinne, og jeg skulle få premiene tilsendt ganske snart. Tre måneder gikk, så jeg ringte inn til plateselskapet som stod for konkurransen for å høre hvordan ståa var. Hun jeg pratet med beklaget seg og sa at hun skulle prøve å fremskynde hele greia litt, så jeg godtok selvsagt det. Etter en måned kom jakka, greit nok. Men fremdeles ingen gitar ... Jeg ringte inn igjen og spurte om denne, og ble satt over til en fyr som sa han skulle ringe til gitarleverandøren og forhøre seg. Jeg fikk svar tilbake at fyren som skulle levere gitaren til dem tydeligvis hadde lovd bort masse gitarer, men han fikk sparken så det var ingenting de kunne gjøre. Jeg spurte om det ikke var noe tilsvarende de kunne få til, men han sa nei og la på. Takk for den.

Har gått og lurt på akkurat det der lenge, så spørsmålet mitt er da: kan jeg fortsatt kreve gitaren? Det er jo et signert musikk-instrument, så det er jo en ganske ålreit ting å ha (enda bedre siden jeg faktisk spiller gitar). Er det fremdeles mulig å kreve premien? På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis i slike saker ligger det også et spørsmål om tid, altså at man skal klage/kreve noe innen 'rimelig tid' eller noe slik.

Jeg er dog ingen jussekspert, så jeg sier ikke mer. Men jeg ville ikke hatt så store håp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...