Gå til innhold

Ny disk til frapsing av spill.

Anbefalte innlegg

Hei, har ikke fulgt med på hw på lengre tid og har lite greie på hvordan det står til med snurredisker nå.

Tenker fortsatt at en snurredisk er fortsatt veien å gå siden filene blir såpass store og de green diskene jeg bruker i dag ikke klare noen ting før alt ser ut som en lagfest.

Med minimum av grafikk så går det jo, men til hd og gjerne høyest mulig fps så er det tragisk.

SSD er utlokket da filene blir velding store.

Er det noen snurredisker som er spesielt egnet?

Raptor feks?

Tips tas imot med stor takk.

Noenlunde oppdaterte specs på systemet mitt står listet i profilen min

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en Red NAS fra WD. Denne er MER en rask nok til å cappe fraps.

Bruker selv Dxtory, anbefales på det sterkeste ! da Fraps er mye mer ressurskrevende og FPS ingame til tider kan la seg påvirke av dette.

Dxtory lar deg ha samme fps i spill som du er vant med, så ingen ingame lagg :)

bencha disken i går og den takler 115 mb i sekundet average. og det er mer en nok.

Ps. Det kule med Dxtory er at du kan faktisk bruke flere disker som lagring samtidig, og derfor vil du lett kunne bruke noen gamle disker hvis du vil det. ;) "raid" så å si :p

Psps.

Capper selv i 60 fps fullHD - Red disken til WD har ingen problemer med dette

Mine specs er da; 3770k @4.2ghz, 16gb 1600ddr, gtx690+gtx570(dedikert til physX)

//espen

Endret av -Espen-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for tips :)

Vil tro denne er midt i blinken?

Seagate Momentus® XT 750GB

http://www.komplett....A0-8720D71DBD87

"In our real world test, the Momentus got a pretty good sequential read speed of 105 MB/s, while transferring 4GB of data. Random write speeds got a score of 95 MB/s. Interpartition speeds had a respectable score, too. The complete results are given below."

fra test her http://tech2.in.com/reviews/internal-drives/seagate-momentus-xt-750gb-review/305692

Hvis du allerede har en SSD til OS så hadde jeg droppa å kjøpt en hybriddisk da en standard WD Red disk klarer mer MB sek og har mye mer plass til rådighet. kjøpte min 3tb for 1095.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan hybriddisken vil utgjøre noen som helst fordel til dette formålet. Dessuten vil en 3,5-tommers disk yte bedre enn Momentus XT.

Kjøp heller Seagate Barracuda 3 TB. Her får du 3 TB for 873 kr (899 kr hos Komplett og CDON). Kjøp den hos CDON og frakten blir 49 kr. Denne disken er rask og god, gir mye for pengene.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Kjører 2skt ssd i raid-0, men dette er systemdisk/programmer etc.

WD green diskene klare ikke det her, så må si jeg er noe skeptisk på den Barracuda disken, men får lese litt tester til kvelden.

Dxtory virker veldig bra, gleder meg til å teste!

Lenke til kommentar

Jeg har alle spillene mine på en dedikert SSD (Samsung 840 Pro 256), og Frapser full-size 50FPS uten problemer spill som LoL, SC2 og HL2 (noen eksempler) på høyeste grafikk.

Frapsingen skjer til en egen disk, en WD Black 2TB.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Har som sagt har jeg os/spill/programmer på ssd i raid, så ser ikke helt poenget med flere ssd'er enda.

Men til info så kjøpte jeg 2 wd black 2TB disker for raid0.

Håper det gjør susen :)

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...