ErikAuranaune Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Hei Jeg lager min egen nettleser, men lurer på en ting.. Har søkt litt rundt men har ikke vær heldig, og er ikke helt sikker på om det er mulig heller.. Er det mulig å gjøre bare det ene tab siden mindre? selve tab baren hvor det står "tab1" "tab2" osv..? Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Forstår ikke helt hva du mener her. Mener du at du vil gjøre selve tab-baren mindre, eller en av tab headerne? Kan du kanskje lage en enkel skisse i paint og vise hva du mener? Og er det en WIndows Forms- eller WPF-app? Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Forstår ikke helt hva du mener her. Mener du at du vil gjøre selve tab-baren mindre, eller en av tab headerne? Kan du kanskje lage en enkel skisse i paint og vise hva du mener? Og er det en WIndows Forms- eller WPF-app? I en tab control har du f.eks tab1 og tab2 Jeg vil at selve "fanen" til tab1, skal være halvparten så stor som tab2 Slikt: http://sketchia.com/draw_wbyx8QF.html Endret 30. mai 2013 av ErikAuranaune Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Ok, skjønner. Jeg vet som sagt ikke om du bruker Windows Forms eller WPF, men i WPF er det veldig enkelt å få til. Hvis innholdet i tab-headerne har forskjellig høyde, setter du bare VerticalAlignment til den siden du vil at de skal festes: <TabItem VerticalAlignment="Bottom"> ... </TabItem> Da vil alle headerne bli tilpasset sitt eget innhold, men vil ikke bli strukket til en felles høyde. Men i og med at du lager en nettleser, går jeg ut ifra at du kanskje vil gjøre den aktive tab'en større enn de andre? Det er i så fall også ganske enkelt i WPF. Følgende setter høyden på alle headers til 20, bortsett fra den aktive tab'en som får en høyde på 40: <TabControl> <TabControl.Resources> <Style TargetType="TabItem"> <Setter Property="FrameworkElement.Height" Value="20" /> <Style.Triggers> <Trigger Property="IsSelected" Value="True"> <Setter Property="FrameworkElement.Height" Value="40" /> </Trigger> </Style.Triggers> </Style> </TabControl.Resources> <TabItem Header="Yolo"> ... </TabItem> <TabItem Header="Swag"> ... </TabItem> </TabControl> Om du bruker Windows Forms vet jeg dessverre ikke hvordan det eventuelt skal gjøres, men da må du nok kode din egen tegnelogikk for tab-kontrollen. Endret 30. mai 2013 av Wedvich Lenke til kommentar
ErikAuranaune Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Ahh, det var dumt.. Det er Windows Forms jeg bruker! Hm, jeg får vell bare fortsette å prøve meg fram :-) Takk for svar! ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå