Cuneax Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Moderselskapet har begjært oppbud.Netshop legger ned Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Ja, da forsvant reklamasjonsretten på pcen jeg kjøpte der. Heldigvis er den ikke av nyeste årgang. Endret 30. mai 2013 av Kron Lenke til kommentar
trollmannen Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Hm, kan vi håpe på å få tilbake gode gamle Microplex nå? 5 Lenke til kommentar
Djn Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Ja, da forsvant reklamasjonsretten på pcen jeg kjøpte der. Heldigvis er den ikke av nyeste årgang. Det er mulig du kan få hardware-produsentene direkte til å hjelpe deg hvis noe feiler; jeg har f.eks. RMAet harddisker hos WD uten å gå innom komplett først. Hvis det er en merkemaskin kan det forsåvidt også hende produsenten vil være hjelpsom om noe feiler; jeg vet lenovo support ikke bryr seg om hvor du kjøpte maskinen. (Og har fått et par bytte-tastatur gratis i posten bare ved å forklare akkurat hva som var galt og gi de serienummeret på laptopen). Lenke til kommentar
-SG-Harringen Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Ja, da forsvant reklamasjonsretten på pcen jeg kjøpte der. Heldigvis er den ikke av nyeste årgang. Hvis det er en fabrikkert PC, altså ASUS, Lenovo osv, er det produsenten som skal ta seg av rep, uansett. Bare pass på kvitteringen din ;-). Hvis det er noe NetShop har bygget for deg kan det være at Netshops distributør kan hjelpe med å reklamere på delene. Altså, dersom hovedkortet ditt går, kan du reklamere på det osv. NetShop har slitt i ett års tid nå, så dette var nok bare forventet, dessverre. Trist når markedet mister nok aktør. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Triste greier. Hva med microplex da? Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Nå snakker vel han om reklamasjon, som er gitt av butikk etter garanti (som er gitt av produsent) har gått ut. Alt for mange blander begrepene garanti og reklamasjon. Endret 30. mai 2013 av J0lle 2 Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Venta på det, de har vært mindre konkurransedyktige i det siste. Tilbudskampanjene har vært mye dyrere enn konkurrentenes normale priser. Litt trist, brukte dem mye før. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Nå snakker vel han om reklamasjon, som er gitt av butikk etter garanti (som er gitt av produsent) har gått ut. Alt for mange blander begrepene garanti og reklamasjon. Ja, alt for mange roter med dette. Reklamasjon er pålagt via forbrukerkjøpsloven. Garanti er valgfritt og kan gis av både selger, butikk, importør eller produsent. 1 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Nå snakker vel han om reklamasjon, som er gitt av butikk etter garanti (som er gitt av produsent) har gått ut. Alt for mange blander begrepene garanti og reklamasjon. Reklamasjon er ikke "gitt" av noen, det pålagt ved lov. Det er opp til kunden selv om h*n vil reklamere mot butikken eller et av de tidligere salgsleddene, f.eks. produsent dersom disse har et eget kontor i Norge. 1 Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Ja, da forsvant reklamasjonsretten på pcen jeg kjøpte der. Heldigvis er den ikke av nyeste årgang. Er det ikke sånn at om man vil reklamere for et produkt og butikken er konkurs o.l, tar neste leverandør over? altså om du har kjøpt et produkt av en butikk og den butikken går konk, så tar produsenten over? Og da skal du ha samme rettigheter som du hadde til butikken. Om ikke jeg har misforstått da. 1 Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg er ikke overrasket, og heller ikke skuffet. NetShop har ikke den dårligste kundehåndteringen jeg har vært borti, men det har vært uprofesjonelt, tregt og svært lite imøtekommende, og da handler jeg heller andre steder. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg cmyrland Skrevet 30. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 30. mai 2013 Takk for alt, Netshop :'( En trofast og flink leverandør som gjerne spanderte en sjokolade på kundene sine. Hatt mang en fin stund med hodet inni maskina, gnafsende på en hval-sjokkis. The om of the nom. 11 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg husker da Netshop startet opp. Det var tider. Synes de var veldig hyggelige, men det er klart det ble vanskelig med giganter som Kompett og etterhvert Dustin på markedet. 1 Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Er det ikke sånn at om man vil reklamere for et produkt og butikken er konkurs o.l, tar neste leverandør over? altså om du har kjøpt et produkt av en butikk og den butikken går konk, så tar produsenten over? Og da skal du ha samme rettigheter som du hadde til butikken. Om ikke jeg har misforstått da. I utgangspunktet ja, men en del større butikker driver gråimport og norske importører står ikke ansvarlig når du har kjøpt noe som ikke er kjøpt via de. Lenke til kommentar
amarios Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 aww, har alltid bestilt fra Netshop. Triste greier :\ Lenke til kommentar
bjornland Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Triste greier, har handlet mye av netshop opp igjennom årene. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Er det ikke sånn at om man vil reklamere for et produkt og butikken er konkurs o.l, tar neste leverandør over? altså om du har kjøpt et produkt av en butikk og den butikken går konk, så tar produsenten over? Og da skal du ha samme rettigheter som du hadde til butikken. Om ikke jeg har misforstått da.I utgangspunktet ja, men en del større butikker driver gråimport og norske importører står ikke ansvarlig når du har kjøpt noe som ikke er kjøpt via de. Nei, men da går vel saken til fabrikken? Var i hvert fall det jeg fikk beskjed om når jeg kontaktet samsung ang. en slik sak for litt under ett år siden. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Nei, men da går vel saken til fabrikken? Var i hvert fall det jeg fikk beskjed om når jeg kontaktet samsung ang. en slik sak for litt under ett år siden. Fabrikken tar nok kun garantisaker, reklamasjonen er bare gitt for norge.. og vi har heller ingen juridiske holdepunkter for å be fabrikken ta på seg slike ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå