Metasenter Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Heisann. Jeg skal begynne å trene, og jeg kunne trenge noen få tips! Det jeg synes virker litt komplisert er hvilke muskelgrupper jeg bør / ikke bør trene samtidig og hvor ofte jeg bør øke i vekt etter at jeg har begynt med styrketrening? Jeg har ikke noen trenings-plan, og jeg vet egentlig ikke hvilke muskelgrupper jeg bør trene samtidig. Og hvor ofte bør jeg øke i vekt når jeg trener med manualer og 4x4 i benkpress osv? Hvis noen kan komme med noen tips / eventuelt legge ved en fin treningsplan ville det vært supert! Går det greit om jeg trener med de samme apparatene hver gang, eller bør jeg prøve å variere hvilke apparater jeg bruker? Jeg har begrenset adgang til treningsutstyr for øyeblikket, men jeg skal melde meg inn på et treningssenter snart. Takker for all hjelp og eventuelle tips! Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Søk opp SL5x5 og følg det slavisk, vil jeg si. I alle basisøvelsene (benk, markløft, knebøy), øk med 2,5-5kg per økt. Det er mest realistisk med 2,5 kg økning/uka i benk og knebøy, og 5 kg i uka i markløft. Om du følger programmet, trenger du ikke tenke på alt det med hvilke muskelgrupper som skal trenes når. Du gjør det programmet ber deg å gjøre, så får du resultater. Husk at all fremgangen skjer på kjøkkenet. Om du ikke klarer å spise riktig og legge deg i kalorioverskudd, vil du heller ikke se noe særlig fremgang (eneste grunnen til at du kanskje ser litt fremgang er fordi du er nybegynner og du får "noob gains"). Etter du har tatt en titt på SL5x5, kom tilbake hit og still de spørsmålene som da poppet opp i hodet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå