Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer også 100D. Genialt med feks pancake 40mm men liker og tanken på at jeg da har muligheten til å bruke alle mine objektiver og blitzer. Perfekt kamera til ferier og reiser. Har ikke fått prøvd den enda.

Regner med gode tilbud på denne fremover.

Lenke til kommentar

Jeg var ivrig en liten stund, men jeg fant fort ut (etter å ha holdt det i egne hender) at det er bare ikke lite nok til at det utgjør noen forskjell for meg.

Den må reduserers kraftig i pris før den i det hele tatt har noe markedspotensiale, etter min mening.

Lenke til kommentar

Det er et lite kamera, men jeg tror ikke det er lite nok for de fleste som tenker på dette som et kamera nr.2. Det mye kraft under "panseret" og er nok perfekt for de med små hender eller nybegynnere innenfor dslr verden, mange som vil starte med små systemer. Riktig nok er prisen litt høy med det første.

Lenke til kommentar
For de som har 1D eller 5D kan vel dette være en helt grei telekonverter?

Eventuelt beskjær-knappen i etterbehandlingsprogrammet.

Størrelsen er finfin for reising etc, bare vær obs på at den ikke har så mange knapper og hjul for direkte betjening og muligens har treg autofokus. (Den bruker vel samme fokussystem som EOS-M?)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har såvidt holdt i en 100D, og synes det virker som er et trivelig lite kamera. Men for å utnytte den kompakte størrelsen, så må det kombineres med tilsvarende kompakt optikk.

40mm pancake synes jeg blir for trang, men en 28mm f/2.8 IS burde kunne fungere fint.

Lenke til kommentar

Eventuelt beskjær-knappen i etterbehandlingsprogrammet.

Størrelsen er finfin for reising etc, bare vær obs på at den ikke har så mange knapper og hjul for direkte betjening og muligens har treg autofokus. (Den bruker vel ikke samme fokussystem som EOS-M?)

:dremel: EOS 700D i krympet innpakning, med litt mindre batteri og litt færre FPS.

Lenke til kommentar

Jeg har såvidt holdt i en 100D, og synes det virker som er et trivelig lite kamera.

Enig med Tomsi42, jeg har også prøvd 100D litt og det var et positiv bekjentskap med omtrent samme bildekvalitet som resten av Canons 18MP kameraer, kjapp AF med Pdaf og ikke så verst i Live View med STM-objektivet.

Men mange av de speilløse konkurrentene er like små eller mindre og har fortsatt vridbar skjerm og særlig mFT har et mye bedre utvalg i små objektiver. Sony har også fått til en meget kompakt standardzoom for APS-C-størrelse sensor mens den nye 18-55 STM er faktisk litt lenger enn den gamle 18-55 IS.

For den som ønsker noe vesentlig mindre som passer Canon-optikk er dette utvilsomt et bra kamera, men en kompakt standardzoom + et par kompakte pancake-type objektiver hadde gjort det til et mer reelt alternativ til speilløst også for folk som ha ikke må ha Eos-kompatibilitet.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

(...)

For den som ønsker noe vesentlig mindre som passer Canon-optikk er dette utvilsomt et bra kamera, men en kompakt standardzoom + et par kompakte pancake-type objektiver hadde gjort det til et mer reelt alternativ til speilløst også for folk som ha ikke må ha Eos-kompatibilitet.

Nå må bare canon lage noen flere pancacke objektiver. F.eks. en 20mm og en rundt 80mm. (veit ikke om 80mm lar seg gjøre, men hadde vært kult likevel.)

Lenke til kommentar

£444 = 3950 kr. i følge Aftenpostens valutakalkulator.

3950 x 1,25 = 4937,50 kr. Og det er uten frakt. Norsk reklamasjonsrett kan du også bare glemme.

Konklusjon: Kjøp i Norge :)

Ja absolutt :) Jeg reiser dog til england 3 ganger i måneden, pga jobb. Ser jeg et tilbud der så kaster jeg meg ofte over det.

Viss dere mener det vil gå så langt ned som 2990, så ble det straks mer interessant.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Jeg hadde med meg 100D og G15 på ferie, og brukte praktisk talt kun 100D med 40 mm 2.8 STM. Det var et skikkelig hyggelig bekjentskap, selv om akkurat denne kombinasjonen er en smule trang til noen motiver.

Hva størrelsen angår så synes jeg 100D er behagelig liten uten å bli ubehagelig å holde. 350D/400D/450D/1000D/1100D/etc synes jeg i alle fall er mye mindre behagelig i grepet, men jeg synes likevel at 650D og 700D er litt bedre enn 100D igjen i så måte.

Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe meg et 6D som backupkamera, så der er det no competition, men blir 100D billig nok kan det absolutt hende jetg velger det i stedet for et EOS M eller dets etterfølger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...