koda Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Hva slags skrutrekker kan brukes for å skru ut en slik skrue? Lenke til kommentar
Lars1998 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Hei, hm, jeg har aldri sett noe lignende før som jeg kan huske i hvert fall. Er du sikker på at det er en skrue? Og kan du si hva den skruen er på, ser det ikke på bilde. Så kan jeg prøve å finne det ut, hvis du sier hva den er på Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg syns det ligner mer på pop-nagle? Hva er det du skal løsne? 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Hvis det er en skrue, må det være noe spessielt. Undrer som de andre her, på hva denneskruen holder og hva den sitter på. Og de poppnagler jeg har brukt og sett, har ikke de hakkene innvendig (i hullet), så det er trolig heller ikke en poppnagel. Kan være en spessialskrue, som du ikke skal åpne. Og da må du kontakte firmaet, som er ansvarlig for konstruksjonen. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Du kan jo prøve å stikke en nebbtang inn og presse ut og prøve å skru den rundt.. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Hva slags skrutrekker kan brukes for å skru ut en slik skrue? Dette ligner på Tri-Wing, men ble litt usikker da det ser ut til at det er en stift i midten av hullet? Lenke til kommentar
koda Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Skruene holder på plass sidekollisjonsbeskyttelse på barnesetene jeg har. Jeg vil ta dem av på den siden som er inn mot midten av bilen, da de gjør at det ikke er plass til noen i midtsetet. (Sidekollisjonsbeskyttelsen har først og fremst en funksjon ut mot den siden døra er, så jeg anser det som en trygg "modifikasjon".) Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Min anelse er at det er en sært utformet skrue nettopp fordi at den ikke skal tukles med. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Synes også det ligner på en pop-nagle (eng: rivet). Kan bores opp, start med et lite bor. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Enig. Men for å ta en annen ting: dersom uhellet skulle være ute, kan det hende forsikringsselskapet ikke er helt fornøyd med at du har modifisert sikkerhetsutstyret. Endret 30. mai 2013 av Distressor 2 Lenke til kommentar
koda Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Er det en nagle, så tror jeg at jeg lar den være. Jeg har sendt mail til produsenten, og det kan nok godt hende jeg får svar om at de fraskriver sg alt ansvar dersom jeg modifiserer utstyret, men samtidig er disse bare en add-on ift setene uten disse sidebeskyttelsene, så det er mulig at de syns det er ok, og i hvert fall svarer på om det er en bestemt type skrue det er snakk om. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Er det en nagle, så tror jeg at jeg lar den være. Jeg har sendt mail til produsenten, og det kan nok godt hende jeg får svar om at de fraskriver sg alt ansvar dersom jeg modifiserer utstyret, men samtidig er disse bare en add-on ift setene uten disse sidebeskyttelsene, så det er mulig at de syns det er ok, og i hvert fall svarer på om det er en bestemt type skrue det er snakk om. Det er nok en spessialskrue, som det ikke er ment at du og andre skal "tukle" med. Det er nok grunnen til, at de har brukt en spessialskrue. Det sidestykket støtter nok opp stolen (stiver av), i tilegg til at den fungerer som sidestøtte. Modifisering av slikt sikkerhetsutstyr, er helt sikkert ikke lovlig. Men, du får nok svar fra produsenten. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Ikke at jeg anbefaler deg å tukle med sikkerhetsutstyr på denne måten, men et lurt triks når man har å gjøre med spesialskruer som denne er å få fatt på en billig Bic penn i plastikk, eller tilsvarende. Fjern innmaten, varm opp en ende med en lighter, press den sammen (så den lukker seg) og mens pennen fortsatt er varm og myk presser du den hardt mot skruen i noen minutter til pennen har kjølt seg helt. Vips, så har du en custom skrutrekker til akkurat den skruen du trenger den til. Selvprøvd med suksess. Lenke til kommentar
koda Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Standardsvar fra produsenten: Jag har dessvärre ingen uppgift i detta då SICT är typgodkänd och ej utan Extraskydden SICT. Du kan kan säkert demontera detta men är då ej enligt vår standard. Kid Plus och KidFix SICT är godkända komplett med det extra skyddet. At konstruksjonen blir svakere uten disse sammenlignet med modellen som ikke har disse, har jeg vanskelig for å forstå: Får se om jeg ikke tester det geniale bic-trikset:) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Standardsvar fra produsenten: At konstruksjonen blir svakere uten disse sammenlignet med modellen som ikke har disse, har jeg vanskelig for å forstå: Får se om jeg ikke tester det geniale bic-trikset:) Er de like inni også? Godt mulig airbaggen bare er skrudd på en sånn over, også godt mulig at den innvendige konstruksjonen er avhengig av airbaggen for å fungere i en kræsj. Så spørsmålet er vel om du vil ta den risikoen. Lenke til kommentar
koda Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Det er det jeg kan finne ut dersom jeg kan skru de av. Er konstruksjonen anderledes, så vil jeg det da den uten er helt enkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå