Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva slags skrutrekker må jeg bruke her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

hm, jeg har aldri sett noe lignende før som jeg kan huske i hvert fall. Er du sikker på at det er en skrue? Og kan du si hva den skruen er på, ser det ikke på bilde. Så kan jeg prøve å finne det ut, hvis du sier hva den er på :)

Lenke til kommentar

Hvis det er en skrue, må det være noe spessielt.

Undrer som de andre her, på hva denneskruen holder og hva den sitter på. Og de poppnagler jeg har brukt og sett, har ikke de hakkene innvendig (i hullet), så det er trolig heller ikke en poppnagel.

Kan være en spessialskrue, som du ikke skal åpne. Og da må du kontakte firmaet, som er ansvarlig for konstruksjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skruene holder på plass sidekollisjonsbeskyttelse på barnesetene jeg har.

Jeg vil ta dem av på den siden som er inn mot midten av bilen, da de gjør at det ikke er plass til noen i midtsetet. (Sidekollisjonsbeskyttelsen har først og fremst en funksjon ut mot den siden døra er, så jeg anser det som en trygg "modifikasjon".)

5635-4-848439.jpg

Lenke til kommentar

Er det en nagle, så tror jeg at jeg lar den være.

Jeg har sendt mail til produsenten, og det kan nok godt hende jeg får svar om at de fraskriver sg alt ansvar dersom jeg modifiserer utstyret, men samtidig er disse bare en add-on ift setene uten disse sidebeskyttelsene, så det er mulig at de syns det er ok, og i hvert fall svarer på om det er en bestemt type skrue det er snakk om.

Lenke til kommentar

Er det en nagle, så tror jeg at jeg lar den være.

Jeg har sendt mail til produsenten, og det kan nok godt hende jeg får svar om at de fraskriver sg alt ansvar dersom jeg modifiserer utstyret, men samtidig er disse bare en add-on ift setene uten disse sidebeskyttelsene, så det er mulig at de syns det er ok, og i hvert fall svarer på om det er en bestemt type skrue det er snakk om.

Det er nok en spessialskrue, som det ikke er ment at du og andre skal "tukle" med. Det er nok grunnen til, at de har brukt en spessialskrue.

Det sidestykket støtter nok opp stolen (stiver av), i tilegg til at den fungerer som sidestøtte. Modifisering av slikt sikkerhetsutstyr, er helt sikkert ikke lovlig. Men, du får nok svar fra produsenten. :)

Lenke til kommentar

Ikke at jeg anbefaler deg å tukle med sikkerhetsutstyr på denne måten, men et lurt triks når man har å gjøre med spesialskruer som denne er å få fatt på en billig Bic penn i plastikk, eller tilsvarende. Fjern innmaten, varm opp en ende med en lighter, press den sammen (så den lukker seg) og mens pennen fortsatt er varm og myk presser du den hardt mot skruen i noen minutter til pennen har kjølt seg helt.

Vips, så har du en custom skrutrekker til akkurat den skruen du trenger den til. Selvprøvd med suksess.

Lenke til kommentar

Standardsvar fra produsenten:

Jag har dessvärre ingen uppgift i detta då SICT är typgodkänd och ej utan Extraskydden SICT.

Du kan kan säkert demontera detta men är då ej enligt vår standard.

Kid Plus och KidFix SICT är godkända komplett med det extra skyddet.

At konstruksjonen blir svakere uten disse sammenlignet med modellen som ikke har disse, har jeg vanskelig for å forstå:

kid%20plus_max_02_br_2012_400x450px.jpg

Får se om jeg ikke tester det geniale bic-trikset:)

Lenke til kommentar

Standardsvar fra produsenten:

At konstruksjonen blir svakere uten disse sammenlignet med modellen som ikke har disse, har jeg vanskelig for å forstå:

kid%20plus_max_02_br_2012_400x450px.jpg

Får se om jeg ikke tester det geniale bic-trikset:)

Er de like inni også?

Godt mulig airbaggen bare er skrudd på en sånn over, også godt mulig at den innvendige konstruksjonen er avhengig av airbaggen for å fungere i en kræsj.

Så spørsmålet er vel om du vil ta den risikoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...