Gå til innhold

[Løst] 70 - 90 grader på idle.. med corsair h100i..


rejcops

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det jeg har gjort ert å tatt av den påmonterte kjølepastaen som fulgte med, så tok jeg på nye kjølepasta og den tok jeg på med en qtip eller hva man kaller det (sånn til å vaske seg i øra med) så brukte jeg den til å smøre en liten klatt med kjølepasta på CPUen (jeg tok på en klatt som var litt større en ett riskorn)

Lenke til kommentar

2mm?

 

Ja, det er mye.

 

Som sveibuen sier, du skal ikke smøre kjølepastaen utover. Du legger bare en liten dæsj på midten, monterer kjøleren. Da vil kjølepastaen flyte utover av seg selv.

 

En q-tip til å smøre utover? Det er ikke bra.

å bruke en 1-tip til å smøre utover er hva jeg har alltid gjort og det fungerte veldig bra, det lærte jeg uansett av en annen, at man burde bruke en q-tip til å smøre det utover. men CPUen blir enda alltfor varm, den ligger på 70 når jeg starter den og i løpetav 2 sec så er den på 84, så når jeg er inne på windows og ser på corsair link sakene så står det alt fra 80 - 90 grader, og rett etter den har hvert i hvilemodus og jeg starter så står det 76 og noen ganger 72 men så går den opp igjen til rundt 80 - 90 bare av å være på facebook..

skal det være en kabel fra radiatoren? jeg ser ingen kabler der og fra kjøleblokken er det en kabel som er festet på selve blokken, den deles i to og går til en satapower og den andre går til 3 pins RPM sak som er på hovedkortet, en annen som man kan feste på om man vil, har jeg koblet inn til de to viftene på radiatoren som skyver luft på radiatoren (radiatoren er øverst og festet til kabinettet, så er det to vifter som er festet på radiatoren med luft/strømmen på radiatoren). så totalt er det 3 kabler som kobles inn i ting.. (det er en til som går inn i usb saken og inn i kjøleblokken som jeg har koblet inn men den er bare for å bruke corsair link).

Endret av rejcops
Lenke til kommentar

har du koblet viftene inn i "cpu blokka"`?

 

selve pumpen skal kobles til en usb header., mens "3" pinns connector skal kobles inn der det står "cpu" vifte på hovedkortet

har gjort nøyaktig det :/ + du glemte at en annen kabel skal inn i satapower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...