TheGaame Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 jeg hadde på lite.. men kansje litt for mye.. jeg vet ikke men det som var på når jeg fikk den var et lag på rundt 2 mm kjølapasta.. det må vel ha vert for mye? prøv å fjerne pastan og sett på ny. bare mindre mengder Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Du legger en liten desj, på størrelse med et riskorn midt på CPUen. Så monterer du bare på kjøleren igjen. Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 det jeg har gjort ert å tatt av den påmonterte kjølepastaen som fulgte med, så tok jeg på nye kjølepasta og den tok jeg på med en qtip eller hva man kaller det (sånn til å vaske seg i øra med) så brukte jeg den til å smøre en liten klatt med kjølepasta på CPUen (jeg tok på en klatt som var litt større en ett riskorn) Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 2mm? Ja, det er mye. Som sveibuen sier, du skal ikke smøre kjølepastaen utover. Du legger bare en liten dæsj på midten, monterer kjøleren. Da vil kjølepastaen flyte utover av seg selv. En q-tip til å smøre utover? Det er ikke bra. Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) 2mm? Ja, det er mye. Som sveibuen sier, du skal ikke smøre kjølepastaen utover. Du legger bare en liten dæsj på midten, monterer kjøleren. Da vil kjølepastaen flyte utover av seg selv. En q-tip til å smøre utover? Det er ikke bra. å bruke en 1-tip til å smøre utover er hva jeg har alltid gjort og det fungerte veldig bra, det lærte jeg uansett av en annen, at man burde bruke en q-tip til å smøre det utover. men CPUen blir enda alltfor varm, den ligger på 70 når jeg starter den og i løpetav 2 sec så er den på 84, så når jeg er inne på windows og ser på corsair link sakene så står det alt fra 80 - 90 grader, og rett etter den har hvert i hvilemodus og jeg starter så står det 76 og noen ganger 72 men så går den opp igjen til rundt 80 - 90 bare av å være på facebook..skal det være en kabel fra radiatoren? jeg ser ingen kabler der og fra kjøleblokken er det en kabel som er festet på selve blokken, den deles i to og går til en satapower og den andre går til 3 pins RPM sak som er på hovedkortet, en annen som man kan feste på om man vil, har jeg koblet inn til de to viftene på radiatoren som skyver luft på radiatoren (radiatoren er øverst og festet til kabinettet, så er det to vifter som er festet på radiatoren med luft/strømmen på radiatoren). så totalt er det 3 kabler som kobles inn i ting.. (det er en til som går inn i usb saken og inn i kjøleblokken som jeg har koblet inn men den er bare for å bruke corsair link). Endret 31. mai 2013 av rejcops Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Sviver viftene i det hele tatt ? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 har du koblet viftene inn i "cpu blokka"`? selve pumpen skal kobles til en usb header., mens "3" pinns connector skal kobles inn der det står "cpu" vifte på hovedkortet Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 har du koblet viftene inn i "cpu blokka"`? selve pumpen skal kobles til en usb header., mens "3" pinns connector skal kobles inn der det står "cpu" vifte på hovedkortet har gjort nøyaktig det :/ + du glemte at en annen kabel skal inn i satapower Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 har gjort nøyaktig det :/ + du glemte at en annen kabel skal inn i satapower forsatt ingen endring? DAYEM Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Ta et bilde av kjøleblokka, der pumpa sitter. Og av hvor ledningen er koblet til. Jeg tror det er pumpa som er problemet her. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Du har nok koblet den litt feil. Hadde det samme problemet når jeg skulle fikse dette for en kompis! Sikker på at du har koblet 4-pin til strømforsyningen, og ikke kabinettet e.l? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Når jeg ikke hadde kobla til strøm på pumpa, gikk dataen i frys etter ca 10 sek. Når du starter pc'n skal du høre litt "knaking" fra selve pumpa/slangene, skjer dette ? Har du lys i selve corsair logoen ? Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 alt sammen er løst, jeg måtte bare skifte skruer ;P da gikk det ned med 40 grader nå ligger den på 38 grader idle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå