Gå til innhold

[Løst] 70 - 90 grader på idle.. med corsair h100i..


rejcops

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt meg pc deler og satt de sammen, min i7 3930K CPU ligger på rundt 60 - 90 grader idle.. det kan vel ikke være bra? jeg har sjekka og alle kablene sitter riktig.. jeg har en corsair h100i og radiatoren går som den skal (ser det ut som) og jeg vet ikke hva som kan være feilen.. på cpublokken til kjølinga så var det kjølepasta på fra før av og de fleste som har h100i vet vel hvordan den skal være så jeg trenger tips om hva som kan være galt + hva jeg må gjøre for å fikse opp i det..

Endret av rejcops
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettop kjøpt meg pc deler og satt de sammen, min i7 3930K CPU ligger på rundt 60 - 90 grader idle.. det kan vel ikke være bra? jeg har sjekka og alle kablene sitter riktig.. jeg har en corsair h100i og radiatoren går som den skal (ser det ut som) og jeg vet ikke hva som kan være feilen.. på cpublokken til kjølinga så var det kjølepasta på fra før av og de fleste som har h100i vet vel hvordan den skal være så jeg trenger tips om hva som kan være galt + hva jeg må gjøre for å fikse opp i det..

 

Det er alt for høy temperatur idle.... Mest sannsynlig så kommer dette av at cpublokken (som du kaller det) ikke sitter riktig på eller at pastaen er feil eller noe. Ville sjekket dette først. Ville fjernet pastaen og gjort det helt rent og tatt på ny pasta ved re-montering. Når dette er montert riktig så sjekk temp igjen. Hjelper ikke dette så er det noe feil med hele systemet mest sannsynlig.

 

Lykke til.)

Lenke til kommentar

Det er alt for høy temperatur idle.... Mest sannsynlig så kommer dette av at cpublokken (som du kaller det) ikke sitter riktig på eller at pastaen er feil eller noe. Ville sjekket dette først. Ville fjernet pastaen og gjort det helt rent og tatt på ny pasta ved re-montering. Når dette er montert riktig så sjekk temp igjen. Hjelper ikke dette så er det noe feil med hele systemet mest sannsynlig.

 

Lykke til.)

takk, hvis dette ikke funker så komenterer jeg så fort som mulig og hvis det fungerer så gjør jeg denne til løst ;)
Lenke til kommentar

jeg har sett viftene til å dra luften ut av kabinettet.. med radiatoren på innsiden..

 

vet ikke, ossen sjekker jeg det? (uten å stikke høl XD)

 

hmm

 

er da viftene under radiator eller over?

 

eg har corsairh100 (gamle modell)

 

radiator er montert inni- viftene er Corsair SP12, montert på kabinettet. og suger luft inn.

 

satt på "motstands kabel" slik at viftene er lydløse- kjører 25-28 grader idle

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

hmm

 

er da viftene under radiator eller over?

 

eg har corsairh100 (gamle modell)

 

radiator er montert inni- viftene er Corsair SP12, montert på kabinettet. og suger luft inn.

 

satt på "motstands kabel" slik at viftene er lydløse- kjører 25-28 grader idle

radiatoren er satt under viftene som er i toppen av kabinettet, viftene drar luft ut av kabinettet. burde jeg sette dem til å dra luft inn? eller sette radiatoren øverst?

men hvordan vet jeg om pumpa går? kan noen fortelle meg det? (er litt noob på vannkjøling..)

Endret av rejcops
Lenke til kommentar

radiatoren er satt under viftene som er i toppen av kabinettet, viftene drar luft ut av kabinettet. burde jeg sette dem til å dra luft inn? eller sette radiatoren øverst?

men hvordan vet jeg om pumpa går? kan noen fortelle meg det? (er litt noob på vannkjøling..)

 

Prøv først- sny viftene opp ned- slik at dem drar luft ÌNN i kabinettet(det har eg)

 

skal viftene suge luft UT, må viftene være nederst og radiator øverst :)

Lenke til kommentar

Skal viftene dra luften ut av kabinettet, må radiatoren festes på kabinettet og viftene på denne. Viftene MÅ alltid dytte luften gjennom radiatoren.

 

Vil du dra luft inn i kabinettet kan du derfor feste viftene i kabinettet og deretter radiatoren på disse. Pass på at viftene står riktig vei.

Lenke til kommentar

Skal viftene dra luften ut av kabinettet, må radiatoren festes på kabinettet og viftene på denne. Viftene MÅ alltid dytte luften gjennom radiatoren.

 

Vil du dra luft inn i kabinettet kan du derfor feste viftene i kabinettet og deretter radiatoren på disse. Pass på at viftene står riktig vei.

nå er radiatoren festet på kabinettet og viftene under.. men tempen er på 90 grader idle nå også.. mener 70 - 90 Endret av rejcops
Lenke til kommentar

strømkabelen til cpu-blokken er koblet til.. det er en sata-power og en 3 pins liten som skal inn der hvor vifte kabelen pleier å være... begge er koblet til og jeg har prøvd 2 forskjellige steder å koble 3 pins tingen.. sata-power har jeg prøvd ett sted men jeg er sikker på at den skal funke.. begge viftene som er koblet til cpu-blokken sin link sak fungerer og går.. så jeg vet ikke helt hva som er feilen.. viftene gjør at luften kommer på radiatoren og ut fra kabinettet. skal det komme en spessiell lyd fra pumpa?

Lenke til kommentar

strømkabelen til cpu-blokken er koblet til.. det er en sata-power og en 3 pins liten som skal inn der hvor vifte kabelen pleier å være... begge er koblet til og jeg har prøvd 2 forskjellige steder å koble 3 pins tingen.. sata-power har jeg prøvd ett sted men jeg er sikker på at den skal funke.. begge viftene som er koblet til cpu-blokken sin link sak fungerer og går.. så jeg vet ikke helt hva som er feilen.. viftene gjør at luften kommer på radiatoren og ut fra kabinettet. skal det komme en spessiell lyd fra pumpa?

 

kan ikke si at det skal komme en spesiell lyd fra pumpen nei.

 

det er noe merkelig som foregår. 70-90 er alt for høyt på idle.

Lenke til kommentar

Hvor mye kjølepasta hadde du på? Det skal være veldig lite, kun nok til at det såvidt dekker CPU'en.

jeg hadde på lite.. men kansje litt for mye.. jeg vet ikke men det som var på når jeg fikk den var et lag på rundt 2 mm kjølapasta.. det må vel ha vert for mye?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...