Gå til innhold

Forskjellen på Fuji X10 og X20?


Anbefalte innlegg

Så bra! Er det stor forskjell i skarphet på ulike brennvidder? Kan tenke meg at jeg kommer til å bruke det en del wide open på 28mm hvis jeg kjøper det, greit om det ikke er veldig uskarpt da.

 

Er det stor forskjell i skarphet vs X100S f.eks.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd hverken X100 eller X100s; så jeg kan ikke mene noe om skarpheten på X10/X20.

 

Personlig, så er den mer enn god nok ut i fra det faktum at det er et kompakt-kamera.Jeg har ikke detaljstudert X10 bildene mine; men det jeg har tatt en titt på vil jeg fint kunne skrive ut på A4 uten tanke på brennvidde eller ISO (jeg brukte maks ISO 800). Sannsynligvis så vil det holde fint til A3 og større også.

 

Og trenger man noe bedre kvalitet enn tilsvarende A3 utskrift, da bruker man noe mer seriøst utstyr. Mener nå jeg ;)

Lenke til kommentar

Ser ut som at det stemmer:

http://www.adamriley...uji-x20-review/

 

I tillegg gir bare søkeren 85% dekning, etter som jeg forstår. Og objektivet er i veien på vidvinkel. Men bedre enn ingenting!

Ahhh.... why???

 

Jeg vil da vite hva jeg sikter på med fokus FØR jeg fokuserer....

 

EDIT:

Det med at søkeren bare har 85% dekning bryr meg ikke så mye, bare jeg får med mer enn det jeg ser og ikke omvendt.

 

Men jeg vil haet fast fokuspunkt som vises, avhengig om jeg fokuserer eller ikke...

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Ikke alltid. Ofte så flytter jeg fokuspunktet og da vil jeg hele tiden vite hvor jeg fokuserer før jeg faktisk trykker knappen. Synes dte er litt tåpelig at ikke denne firkanten kan synes hele tiden. Dette er vel noe som evt. kan fikses med en oppgradering av firmware?

Lenke til kommentar

Var på JP i Bergen i dag og fikk holde litt i kameraet.

 

Likte veldig godt byggekvaliteten, designet, objektivsystemet, og hvor godt det lå i hånden.

 

Søkeren var virkelig dårlig, syns jeg. Nesten så jeg ikke vet om det skal være sånn. Inne i butikken var den veldig uklar (litt fordi det ikke var i fokus sikkert), men syns likevel ikke det var noe å skrive hjem om. Kanskje den er avhengig av strøm fra batteriet for å fungere ordentlig?

Lenke til kommentar

Jaa, men den var ikke sånn uklar. Mer sånn smuss på innsiden, eller dugg eller noe. Den typen uklarhet. Var ikke batteri i, hadde sikkert fått litt bedre inntrykk da. Klart søkeren ikke yter like bra som speilrefleks-søker (bare 85% og objektivet er i veien...). Men så er vel litt av poenget med et slik kamera at man skal kunne ha det i lommen. Størrelsen på dette virket helt optimal, får den fint nedi jakkelommen eller i en veske.

 

Forøvrig kommer kameraet på tilbud på sommermessen til FV til kr 3499, Bjerknez, så løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...