Gå til innhold

Dele en ubuntu server i to ?

Anbefalte innlegg

Heisann glubinger!

Trenger litt hjelp. Har lenge hatt planer om å kjøpe en server jeg skal hoste nettsider og "minecraft" servere på. Derfor lurte jeg på om det går ann å dele serveren i to så jeg har to hjemskjermer ? Vil gjerne ha installert ubuntu på begge!

Mvh Candy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann glubinger!

Trenger litt hjelp. Har lenge hatt planer om å kjøpe en server jeg skal hoste nettsider og "minecraft" servere på. Derfor lurte jeg på om det går ann å dele serveren i to så jeg har to hjemskjermer ? Vil gjerne ha installert ubuntu på begge!

Mvh Candy

Hva er det nøyaktig du prøver å oppnå? Du må nok forklare litt nærmere hva du ønsker å få til.

Lenke til kommentar

Definisjonen "servere" kan være èn minecraft og èn webserver, om du ikke mener fysisk server..

Tenker du på å kjøpe fysisk å ha hjemme eller å leie/kjøpe plass hos en leverandør?

Ingen grunn til å virtualisere om det er minecraft og webserver servicer du ønsker å kjøre.

Og hva mener du med to "hjemmeskjermer"?

Er du ok med å bruke Linux kommando linje så kan du opprette flere brukere for å kjøre de forskjellige tjenestene under eller evnt bare gjøre alt under en bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...