Candykings Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Heisann glubinger! Trenger litt hjelp. Har lenge hatt planer om å kjøpe en server jeg skal hoste nettsider og "minecraft" servere på. Derfor lurte jeg på om det går ann å dele serveren i to så jeg har to hjemskjermer ? Vil gjerne ha installert ubuntu på begge! Mvh Candy Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Heisann glubinger! Trenger litt hjelp. Har lenge hatt planer om å kjøpe en server jeg skal hoste nettsider og "minecraft" servere på. Derfor lurte jeg på om det går ann å dele serveren i to så jeg har to hjemskjermer ? Vil gjerne ha installert ubuntu på begge! Mvh Candy Hva er det nøyaktig du prøver å oppnå? Du må nok forklare litt nærmere hva du ønsker å få til. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Skal du kjøre to "servere" på en server bør du jo virtualisere, lage eventuelt to virtuelle servere som kjører hver sin oppgave. Så lenge du har en server med litt RAM så skulle ikke det være noe problem. Lenke til kommentar
Charlie Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Definisjonen "servere" kan være èn minecraft og èn webserver, om du ikke mener fysisk server.. Tenker du på å kjøpe fysisk å ha hjemme eller å leie/kjøpe plass hos en leverandør? Ingen grunn til å virtualisere om det er minecraft og webserver servicer du ønsker å kjøre. Og hva mener du med to "hjemmeskjermer"? Er du ok med å bruke Linux kommando linje så kan du opprette flere brukere for å kjøre de forskjellige tjenestene under eller evnt bare gjøre alt under en bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå