Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja oversikten sier vel det, eg skal kjøpe mitt første speilrefleks kamera(men er ganske god til og ta bilder da, og har peiling på sånt) og klarer ikke og bestemme meg. Valgene mine er mellom: Nikon D5100, Nikon D3200 eller Canon EOS 600d. Si hva dere syns eg skal velge, ikke skriv det er opptil meg, fordi eg vet ikke hva eg skal velge :) eg 15 forresten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som passer best i handen og det du får godfølelsen for :)

 

De nevnte kameraene er omtrent like gode, så enten får fanboysa her krangle om hvem som er best eller så stikker du ned i butikken og handler det som legger best i hånda.

 

Skal du ha et bedre svar får du utdype hva du skal bruke kameraet til spesifikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte D5100 fordi det gir deg vendbar skjerm. Jeg syntes det var litt rart da jeg så på kameraet. men det er nesten utrolig hvor mye jeg har brukt det. F.eks. når du skal ta bilder nede fra bakken, eller høyt oppe, eller fra vinkler hvor du ikke får sett skjermen, er det veldig nyttig. :)

 

600d har det samme. Jeg gikk for D5100, men begge er gode kameraer. Begge er også veldig billige, du får vel begge med VR/IS-kitobjektiv for rundt 3000.

 

Begge kameraene holder veldig godt, og gir deg et godt grunnlag for å utvikle fotointeressen med RAW-bilder, multiple exposures, vribar skjerm, passer til VELDIG mange objektiver, og gir utrolig fin bildekvalitet. :)

Lenke til kommentar

Nikon D5100, eller 5200 hvis den er tilgjengelig. Sånn, det var mitt tips, du kommer helt sikkert til å få andre tips fra andre folk. Noe som egentlig ender opp med at du er akkurat like klok.

 

Så derfor gjenstår det mest åpenbare av alle tips. Gå til en butikk som selger kamera av den typen du er ute etter, hold de ulike modellene i hånda, kjøp det du liker best. Alle kamera er omtrent like gode innenfor samme pris.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...