AnonymDiskusjon Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Har faktisk blødd ifra tannkjøttet så lenge jeg kan huske nesten! å kommer ikke fra dårlig tannpus, fosterforelderene mine var heeelt maniske når det gjaldt tannpussen, måtte ta en slik "rødtabelett" som jeg kaldte det, veit ikke hva det heter, men jo mere rødt det er jo dårligere er tenne pusset, dette måtte jeg gjøre hver dag, og måtte pusse på nytt å ta en ny tabellet.... men blør ifra tannkjøttet! har gjort det siden den gang å, tannlegen har bestandig sagt at jeg må pusse på tannkjøttet, mene, etter 10 år ca så tror jeg ikke dette blir å hjelpe? Anonym poster: 49cb0761680cbc66a3f50dcd7dd63a4e Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Har faktisk blødd ifra tannkjøttet så lenge jeg kan huske nesten! å kommer ikke fra dårlig tannpus, fosterforelderene mine var heeelt maniske når det gjaldt tannpussen, måtte ta en slik "rødtabelett" som jeg kaldte det, veit ikke hva det heter, men jo mere rødt det er jo dårligere er tenne pusset, dette måtte jeg gjøre hver dag, og måtte pusse på nytt å ta en ny tabellet.... men blør ifra tannkjøttet! har gjort det siden den gang å, tannlegen har bestandig sagt at jeg må pusse på tannkjøttet, mene, etter 10 år ca så tror jeg ikke dette blir å hjelpe? Anonym poster: 49cb0761680cbc66a3f50dcd7dd63a4e Tror du må prate litt mer, med tannlegen jeg! Han/hun har utdannelse både på tenner og tannkjøtt sykdommer. Og kanskje du ikke pusser så ofte og så godt, som du tror. Tannkjøttet skal pusses like, mye som tennene. Lenke til kommentar
h2233 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Kanskje du har for hard tannbørste? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Når det gjelder tannkjøtt ahr jeg hatt god erfaring med tannprikere, man stapper den inn i trekanten meollm 2 tenner og tannkjøtt og masserer. De første gangene har jeg gjerne problemer med å få tannprikereren inn engang, og det blør endel, men etter en -to ukers tid strammer tannkjøttet seg opp, blør mindre osv. Dessverre greier jeg ikke å holde gode vaner med dette. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Syns tannlegen er så hardhendt med tannkjøttet, nesten så han bruker slipemaskinen direkte på tannkjøttet. De siste årene har jeg ikke blødd i tannkjøttet hjemme, bare hos tannlegen etter at han har brukt denne "slipemaskinen" på en hardhendt måte. Og da blør det mye hos tannlegen.... Noe de blir litt rystet over. Og de har rett i at jeg slurver med tanntråd, men hvorfor blør det ikke noe hjemme? Hvis man er brutal med et friskt tannkjøtt, vil det ikke logisk sett begynne å blø da også? Vurderer å skifte tannlege pga dette, men kanskje alle tannleger oppleves så brutale med tannkjøttet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå