Gå til innhold

NRK Lisens - Bor hjemme hos foreldre

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg en ny tv her før jul,som jeg registrerte på meg.

Så fikk jeg regning fra nrk om lisens,så jeg ringte dem for å høre om dette var riktig. De sa at så lenge jeg var over 18 år så måtte jeg betale lisens.

Er dette riktig? finner ingenting hvor det står noe om dette.

Hvis det er riktig, er det noen måte å slippe unna på? Kan jeg feks si at jeg solgte tven til min far?

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Havna i samme situasjon, sendte dem en mail hvor jeg forklarte at jeg bor hjemme og tven ble kjøpt inn til huset(eller mamma/pappa, husker ikke). Fikk så beskjed om å sende inn en mail med ytterligere informasjon, og hørte aldri noe mer.

Endret av sleggefett
Lenke til kommentar

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19801023-8798.html#4

Det må betales kringkastingsavgift for hver enkelt mottaker (herunder avgreninger til separate skjermer). Unntak fra dette gjøres i følgende tilfeller: I Mottakere som bare brukes av kortinnehavere/avgiftsbetaleren selv og ektefellen, eller av øvrige husstandsmedlemmer som helt forsørges av han/henne, forutsatt at mottakerne er plassert i boligen (herunder hytte eller landsted o.l.) eller bringes med til midlertidig opphold utenfor hjemmet. Den som har trygd, føderåd eller studielån, regnes ikke som forsørget av andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...