Gå til innhold

Sara vant Labb-konkurransen men fikk ikke premien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Raseforbudet har ikke så mye med selve hunden å gjøre som at de forbudte rasene appellerer til folk som heller burde hatt mops. Ekstra krevende hunder som har en tendens til å havne hos ekstra inkompetente eiere.

 

Det er et par av de forbudte rasene som appellerer til meg samtidig som de står på forbudslista..

En mops passer meg særdeles dårlig, blant annet som følge av helse og aktivitetsnivå.

Jeg tør anse meg selv som en erfaren og seriøs hundeeier, og jeg vet veldig godt hva jeg vil ha i en hund.

 

Raseforbudet har ingen faglig forankring, men er basert på ideer og tanker fra menn som Werner, Tørstad, Åsheim og Rønningsbakk.

 

At dette firkløveret fikk lov til å jobbe nært med justisministeren vår da en ny hundelov kom er intet annet enn tragisk.

Pussig nok ble det ikke fremmet forslag om forbud mot hunder som har forårsaket svært alvorlig personskade eller drept mennesker i Norge.. Derimot raser som ikke har hatt noe som helst med slike hendelser å gjøre i Norge noen sinne..

 

 

 

skal man henge rundt i fortiden eller se framover ?

 

Å se bakover er også viktig for å finne veien fremover.

NKK har aldri gått aktivt mot raseforbud, de har kun gått aktivt mot raseforbud mot amerikansk staffordshire terrier.

NKK har aldri gått tilbake på det de stod for i 1991, og man må derfor anta at de fortsatt er for forbud på raser de ikke selv anerkjenner..

 

 

At loven diskriminerer Amstaff er ikke så nøye, men når FK gjør det går det for langt?

 

Det er en del som har protestert mot den aktuelle forskriften.

Endret av Snylter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...