Gå til innhold

Jobbe på butikk i sommer - hva er normen?

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 år og aldri vært i arbeid. Jeg fant nylig ut at jeg måtte skaffe meg jobb i sommer (juni-september), og er klar over at jeg er sent ute. Planlegger å søke til samtlige butikker i nærområdet så snart eksamensperioden er over, men lurer på hva normen er: ringer jeg daglig leder før jeg søker og spør om det i det hele tatt er aktuelt/behov, eller sender jeg bare inn en søknad?

Jeg har ellers gode karakterer og lite fravær, så det skal ikke gå på det.

Endret av Saulomo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjerne ringe inn og forhøre deg, men det aller beste er faktisk å besøke butikken personlig, enten med søknad, eller komme uten for å prate med daglig leder.

Å møte opp personlig gir et veldig godt inntrykk. Vær positiv og engasjert når du er der, og vis interesse :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan gjerne ringe inn og forhøre deg, men det aller beste er faktisk å besøke butikken personlig, enten med søknad, eller komme uten for å prate med daglig leder.

Å møte opp personlig gir et veldig godt inntrykk. Vær positiv og engasjert når du er der, og vis interesse :)

Takk for svar! Hva med tidsaspektet: er sjansene mine veldig små når jeg er såpass sent ute? Ser at det stadig kommer inn nye plasser på finn.no, men dette er ofte for jobber som krever/ønsker søkere med tidligere arbeidserfaring innenfor et spesifikt felt.

Lenke til kommentar

Sent ute er du, men det er også derfor det kan være en fordel å møte opp personlig.

Vær litt iherdig og bestemt. Du må sørge for at du får prate med daglig leder/sjef, og at du ikke gir en eventuell søknad til en deltid/heltid, for da går den garantert i glemmeboka.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...