Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Universalfjernkontroll med bedre respons enn Harmony?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har idag en Harmony One fjernkontroll, som jeg ikke klarer å bli fornøyd med. Alt er satt opp og fungerer som det skal, men det er en forsinkelse mellom hvert signal som er utrolig irriterende når jeg skal scrolle i menyer på HTPCn osv. Med andre fjernkontroller er alt veldig responsivt.

Jeg har undersøkt alle løsninger i Harmony-programmet der man kan stille "timings" osv, men det blir ikke bra. Av det jeg har klart å lese meg opp til handler problemet om at fjernkontrollen rett og slett ikke klarer sende mer enn X-antall signaler i sekundet. Litt dårlig at den er så mye tregere enn originalfjernkontrollene.

Så til spørsmålet, finnes det noe alternativ? Jeg har ikke så høye krav annet enn at jeg kan lage "aktiviteter" som på Harmonyen, og at den er mer responsiv. Er det noen som har testet Philips sine fjernkontroller?

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tilbehor-lyd-og-bilde/SRT8215/philips-universalfjernkontroll-srt8215

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Harmony One er ikke så gammel nei, selges fortsatt i mange butikker.

Når det er sagt så har det kommet nyere modeller "Harmony Touch". Vet ikke hvorvidt disse er bedre på dette punktet, men det settes vel opp med samme softwaren som mine One. Spørs hvor mye bedre det blir.

Forresten så kjøpte jeg den fjernkontrollen jeg linket til, den var bedre på responsen. Sånn det skal være. Problemet var derimot at softwaren var mye dårligere, fikk ikke styrt knappene slik jeg ville og fikk heller ikke satt opp aktiviteter skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...