Gå til innhold

Vognfører bardufos flybase

Eved

Anbefalte innlegg

Noen erfaringer fra denne stillingen? Er innkalt i luftforsvaret nå i juli, og dette er den eneste stillingen som interesserer meg.

Er jobben turnusbasert?

Mye grønn tjeneste?

Får man kjøre lastebil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noen tjenestesteder for vernepliktige som har turnus, utover det at du har

perm.

Vet ikke hvordan det er i luftforsvaret, men i hæren i Bardu, CSS. Så er det bare en andel som får kjøre lastebil. Det er basert på resultatene dine ved div. prøver. Altså de beste får lastebillappen og kan kjøre. Det er vel også et krav om at du har klasse B når du kommer inn (noe jeg antar du har siden du ble kalt inn dit).

Hvordan det eventuelt er om du allerede har klasse C aner jeg ikke.

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen tjenestesteder for vernepliktige som har turnus, utover det at du har

perm.

Vet ikke hvordan det er i luftforsvaret, men i hæren i Bardu, CSS. Så er det bare en andel som får kjøre lastebil. Det er basert på resultatene dine ved div. prøver. Altså de beste får lastebillappen og kan kjøre. Det er vel også et krav om at du har klasse B når du kommer inn (noe jeg antar du har siden du ble kalt inn dit).

Hvordan det eventuelt er om du allerede har klasse C aner jeg ikke.

Omtrent alle stillingene i Luft er turnus, med unntak av få "grønne" stillinger. Og til TS, det kommer helt an på hva slags vognfører du mener. Du har vognførere i alt fra vaktbilsjåfør (MB) til minibuss. Både sted og stilling blir bestemt på rekrutten. De som blir lastebilsjåfører blir sendt til enten Ørlandet eller Bodø. Det er også mulig å kjøre lastebil på rygge i noe som heter "ingeniørtroppen". Veldig få stillinger i luftforsvaret har nevnverdig mye felt.

Minibuss: lite felt, turnusbasert, overalt

Ingeniørtroppen: mer felt, ikke turnus, masse kjøretøy, deriblant lastebil, Rygge

Lastebil: lite felt, trolig vanlig tjeneste, Ørlandet eller Bodø

Det finnes også mange mindre "uoffisielle" vognførerstillinger som buss, VIP, vaktbilsjåfør o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...