Gå til innhold

iPhone-brukere snytt for millioner

Anbefalte innlegg

Og dette mener du skal være relevant for iPhone, som vell er den modellen de siste årene som generelt har lengst programvaresupport av stort sett samtlige på markedet? Selv iPhone 3GS fra Juni 2009 har jo fått tilgang til siste iOS oppdatering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og dette mener du skal være relevant for iPhone, som vell er den modellen de siste årene som generelt har lengst programvaresupport av stort sett samtlige på markedet? Selv iPhone 3GS fra Juni 2009 har jo fått tilgang til siste iOS oppdatering.

ja i høyeste grad. programvaresupporten er fin den, men har du lagt merke til at iPhonen bare blir treigere og treigere etter hver oppdatering? de driver en forretning, å tenke noe annet er naivt. eier et flust med apple-produkter selv så vet hva jeg snakker om :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
ja i høyeste grad. programvaresupporten er fin den, men har du lagt merke til at iPhonen bare blir treigere og treigere etter hver oppdatering? de driver en forretning, å tenke noe annet er naivt. eier et flust med apple-produkter selv så vet hva jeg snakker om :)

Om du prøver å være morsom, eller lyser android fanboy mentaliteten helt igjennom her?

En komponent som blir tregere når du installerer mer avansert programvare. Det har vi aldri hørt om før? Eller gjelder dette eventuelt for alt av maskiner man installerer ny programvare på kanskje?

Selv om iPhonen blir tregere når det installeres ny programvare på en gammel telefon, så er den oppdatert. Og har nyeste sikkerhet integrert.

Dette er ikke noe man kan si om android telefoner som generelt aldri får oppdatering ( egen rooting, bootloader etc teller dessverre ikke).

Lenke til kommentar

mhm

slapp av, har alt av apple og elsker produktene deres så anklagelsen funker ikke helt. alt jeg sier er at den fuktighetsmåleren, programvareoppdateringene og glasset rundt iPhonen har sin plass i apples strategi og er lagt til for å få folk til å kjøpe de nyeste produktene. var en påpekning.

syns logikken din er ganske rar egentlig, vil du ikke heller at en oppdatering skal gjøre telefonen din mer effektiv, kjappere? det er bare noe å tenke over syns jeg da..

• Liker 1
Lenke til kommentar

At mange ser knuste iPhone skjermer kan vel ha en eller annen sammenheng at det flere iPhone 4 + iPhone 4S i omløp enn noen annen modell på markedet? Om prosentandelen med knuste skjermer opp imot antall solgte telefoner er noe utpreget verre med iPhone 4 og iPhone 4S enn andre telefoner foreligger det vell ikke noe data på så vidt jeg vet?

Men det er klart at med glass både foran og bak, og at glasset attpåtil går helt ut i kanten så oddsen for at den må dempe støtet ved et fall er såpass stor gjør nok sannsynligheten for en iPhone 4 eller iPhone 4S knuser når den dundrer i bakken endel større ja. Men at det er en mer utpreget problem enn hva det burde være har jeg vell ikke fått noe spesielt inntrykk av, det knuser endel skjermen av andre modeller også for å si det sånn.

Dette med fuktskadeindikatorer er vell noe som gjelder alle som opererer med den slags, det burde fungerer som en generell pekepinn men produktet burde uansett sjekkes for tegn til faktisk væskeskade for det hender jo at indikatorer som dette slår ut selv om det faktisk ikke er snakk om noen væskeskade på telefonen. Ulempen her blir vell at om alle selskaper skal begynne å måtte finkjemme alle iPhoner hvor indikatoren har slått ut så kan vi sikkert ta dagens servicetid ganget med to.

Men rett skal jo være rett, men de som gidder å ta seg bryet med å reklamere så fort en garantiforespørsel blir avvist får jo sin sjekket i 99% av tilfellene uansett. Så kjenner man sine rettigheter så finnes det jo ikke problemer i dette landet.

Sikre data eksisterer jo ikke, men ting som butikker som lever av det (selv når konkurrentene vokser seg stadig større i forhold), høyere forsikringspremier, drop-tests, analyse av konstruksjonen gir oss ihvertfall en ganske kraftig indikasjon på at problemet er endel større. Selv om ingen av de er entydig bevis alene.

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor siterte du mitt innlegg? Jeg nevnte jo at jeg sjeldent ser noen som bytter sin iPhone årlig, i motsetning til vedkommende som jeg siterte som sitter med en vrangforestilling av at en iPhone har en generell levetid som ikke når året engang.

Tenker mye av det innlegget du svarte på, og påfølgende kommentarer, kom av at du snek med et ekstra "ikke" i originalinnlegget ditt, slik at meningen ble totalt motsatt av det jeg antar du mener ;)

selv har jeg vell knapt vært borti noen som bruker iPhone fast som ikke har hatt sin modell kortene enn ett år.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

helgea: Ikke vannsprut (vannskade), men usynlig luftfuktighet (fuktskade) som i utpusten fra munnen når du prater i telefonen.Jeg har inntrykk av at iPhone er spesielt utsatt for knust frontglass også. Er det flere her som har det inntrykket? Senest for noen dager siden opplevde en bekjent at iPhone-skjermen knuste etter et beskjedent fall på tregulv og da jeg skulle være behjelpelig fant jeg ut at det er har dukket opp en hel industri rundt skjermbytte på spesifikt iPhone, med mange firmaer her i lille Norge. Er virkelig knust skjerm utbredt for andre telefoner?

Jeg har Galaxy S3, og fall mot asfalt er noe du skal være forsiktig med. Både jeg og min bror (han også med S3) klarte å knuse skjermen i bakken.

Jeg har mistet den flere ganger innendørs uten problem riktignok, et "beskjedent fall på tregulv" bør de fleste telefoner tåle.

Lenke til kommentar

Nemlig, de fikk en versjon av wp8 som inneholdt deler av WP8, men ikke alt. Var det ikke slik med eldre iPhones og?

Ikke helt det samme, tror jeg, men det blir egentlig flisespikking.

Telefoner med WP7.5 (WP versj.nr. 7.10.7720.68) som ble oppdatert til 7.8 (versj.nr. 7.10.8862.144), fikk et OS som ser ut til å være basert på den gamle kernelen, med bugfixes og overfladiske endringer i GUI og en del innebygde apps.

Med iOS 6 får man oppdatert kernel (til Darwin 13.0.0) og OS til siste versjon også på eldre telefoner (tilbake til 3GS), og forskjellene i tilgjengelig funksjonalitet ligger stort sett i at enkelte funksjoner knyttet til Siri, kamera og 3D-kartvisninger ikke er tilgjengelig på de eldste telefonene - altså hovedsaklig begrenset av tilgjengelig hardware, minne og/eller regnekraft på telefoner som er opptil 3-4 år gamle: http://support.apple...US&locale=en_US

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Så i praksis samme greia?

Det vil jeg ikke si, siden eierne av telefoner som ble levert med Windows Phone 7.5 ikke fikk en oppdatering til versjon 8, i motsetning til eierne av iPhone 4S (lansert med iOS 5 så godt som samtidig som WP 7.5 kom ut), som fikk en fullverdig oppdatering med all funksjonalitet iOS 6 inneholder (med unntak av muligheten til å ta stillbilder under videoopptak).

Lenke til kommentar

Ganske så stor forskjell på Windows Phone 7,8 oppdateringen og Windows Phone 8, hvis du ikke har fått det med deg så er det to helt forskjellige kjerner så de fleste (om ikke alle?) applikasjoner som nå lages til Windows Phone 8 fungerer ikke / kommer ikke til Windows Phone 7,8 enhetene.

Så Windows Phone 7,8 har egentlig bare gitt deg mye av det samme kosmetiske som Windows Phone 8, men under panseret så sitter du fremdeles på et gammelt system som knapt vil se noen kjærlighet for utviklere i det hele tatt, og det til en plattform som knapt har applikasjoner tilgjengelig i utgangspunktet. De som kjøpte telefoner som Nokia Lumia 900 ble jo totalt rævkjørt så det synger om du spør meg.

Med iPhone helt tilbake til 3GS så har du nå i det minste muligheten til å oppdatere til siste versjon, som gir deg siste kjerne, alle de siste sikkerhetsoppdateringene, muligheten til å installere alle de siste applikasjonene til systemet og hele pakke. Forskjellen her er at Apple har deaktivert enkelte funksjoner i systemet som de mener ikke er kompatibelt med modellen, alt av det andre får du jo så det underliggende systemet på en iPhone 5 og en iPhone 3GS som begge kjører iOS 6.1.3 er jo identisk, mens det underliggende systemet til en telefon som kjører Windows Phone 7,8 og Windows Phone 8 er jo totalt forskjellig og ikke kompatible med hverandre.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

For meg virker det som du enten er en apple-fanboy eller rett og slett bare er her for å beskytte apple.

Jeg har hatt iphone 4s, og mane android tlfner. Men iPhone'n kommerke i nærheten av mine andre tlfnr.

Jeg hadde min iphone 4s i kansskje 4mndr før min hang seg, og e kunne ikke gjøre noe. Ikke slå den på ingen ting. Så fikk jeg en ny enhet i erstatning. Samme skjedde under 3mndr etter. Og jeg har 2 venner som er gått over te android som hadde samme problemet.. men deres stoppet mellom 1-2år.

Det har nå gått 8mndr, og jeg er på tlfn nr 3! Og jeg mister den ca under 1m fra lomma mi og ned i gulvet med parkett.. der sprakk hele skjermen:/ etter dette gikk jeg over til en billig android tlfn.

HTC Tattoo. Denne daua aldri! Jeg mista den i en mugge med vann jeg hadde ved-sidna senga mi. Jeg tokk den fra hverandre og heiv delene i vinduet og tørket de. Dagen etterpå virka den som ny.

Jeg er ute å kjører på scootern, og jeg mister mobilen ut av handa og den ruller nedover asfalten i 70km/t+ (trimmet)

Skjermen var helt fin, tlfn virka helt fint.. men dekslene var oppript som bare det!

Nå har jeg en Nexus 4. Denne har e mista mange ganger i bakken og har nesten hevet den i veggen:P Jeg "løp" også slapp e mobilen ut av handa (veldig glatt tlfn) og rett i treveggen:P En liten bulk i dekselet var alt som skjedde.

Denne er forsatt like god som ny :) En grunn te at jeg ikke har Iphone lengre:)

Hvilken telefon bruker du nå? det ser nemlig ut som om det ikke går an å skrive skikkelig på den, så jeg vil gjerne vite hvilken telefon jeg skal unngå.

Lenke til kommentar

Hvilken telefon bruker du nå? det ser nemlig ut som om det ikke går an å skrive skikkelig på den, så jeg vil gjerne vite hvilken telefon jeg skal unngå.

Hvilken telefon bruker du? Det ser nmelig ut som det ikke går ann og lese skikkelig på den, da det tydelig står i innlegget hvilken telefon som brukes. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at iPhone er spesielt utsatt for knust frontglass også. Er det flere her som har det inntrykket? Senest for noen dager siden opplevde en bekjent at iPhone-skjermen knuste etter et beskjedent fall på tregulv og da jeg skulle være behjelpelig fant jeg ut at det er har dukket opp en hel industri rundt skjermbytte på spesifikt iPhone, med mange firmaer her i lille Norge. Er virkelig knust skjerm utbredt for andre telefoner?

Du må huske at iPhone har større brukermasse enn noen andre telefoner her i Norge. I tillegg kan man jo si at iPhone er kjent for å være brukervennlig og kjøpes derfor av mange som ikke er vant til smarttelefoner. F.eks. folk som driver med fysisk arbeid. Mitt inntrykk av diverse tester på nettet er at iPhone 5 er mye bedre enn de foregående modellene. Ta f.eks. en kikk på denne filmen av Android Authority hvor de tester iPhone 5 mot Samsung Galaxy S3:

eller denne mot SGS4:
Lenke til kommentar

Ok. Fair enough. Så for den jevne bruker er det ganske irrelevant, men for oss Forum folk og de som er hakket over den gjennomsnittlige forbruker betyr det veldig mye.

Her undervurderer du nok hvor mye folk benytter "apps" på telefonene sine, svært få vil være fornøyd med det utvalget Windows Phone 7 har å by på så her er nok overgangen til Windows Phone 8 og håpet om å kunne se et par populærw apps ganske så vesentlig for mange.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...