Gå til innhold

Problemer med spill og telenor


Anbefalte innlegg

I det siste har vi har store problemer med lag på spill, mens vanelig surfing og nedlastning fungerer som det skal.

 

Vi kontaktet telenor og de finner ingen feil og krever at vi i så fall må betale for videre feilsøkning.

 

Siden problemene ble bare være har jeg prøvd div feilsøkning med bla. pingplotter.

 

Ping til sider som google, vg, youtube og til og med piratebay ligger på 15-40 ms, men på en trace til WoT EVE og Arma/Dayz så har jeg fra 30 til 700 ms og packet loss på 10 til 100% i visse perioder.

 

Det ser ut som laggen og packet lossen skjer på det 5 og 6 hopet i telenor nettet akkurat før det forlater landet.

 

Det er veldig fustrerende å spille en stund bra for så plutserlig lagge ut eller i verste fall disconecte fra spillene, spesielt siden i både Dayz og EVE så betyr det at du mister ting i flere tilfeller.

 

Noen som har noe forslag hva man kan gjøre i slike tilfeller, siden telenor nekter å gjøre noe mere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hat en sak gående med Telenor over flere ganger men de blir bare avsluttet med at feilsøkningen er avsluttet og ingen feil funnet som den siste nå igjen.

 

Etter at Telenor begynte med fiber ser det ut som de driter en lang en i de som er låst til adsl, for vi kan jo ikke bare bytte heller.

 

Hvor kan man klage som det kansje er noe håp på at de gidder å gjøre noe?

Lenke til kommentar

send en mail til Telenor med informasjonen du har fra Pingplotter. At de tar betalt høres ut som noe random tull som kunedebehandler hoster opp fordi vedkommende ikke vet hva h*n skal si ;)

 

 

Mvh Faller

Dersom man melder en feil på en tjeneste og tjenesteleverandør bruker ressurser på å undersøke prolemet og det viser seg å ikke være feil med tjenesten må selvsagt noen betale for det. Arbeidskraften er ikke gratis, heller ikke hos telenor.
Lenke til kommentar

At ingenting er gratis er jeg absolutt klar over, men jeg har jobbet med support i Telenor, og syns det svaret virket mer som et "jeg vet ikke helt hva jeg egentlig skal si". Godt mulig jeg tar helt feil, men har foreløpig ikke vært borti at en kundebehandler forteller noe tilsvarende.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Etter at de avsluttet siste feilsøkning og en ny samtale fikk jeg klar beskjed av telenor at dette må jeg bare forvente meg siden spill og ping ikke er prioritert, men om jeg ikke kunne lastet ned på maks hastighet så hadde de gjort noe.

Det og at feilen ligger ikke oss meg eller in til hoved nettet, men i hovednettet deres.

 

Pingplotter viser at det er det 7 hoppet som skaper problemer for alle spill blir routa gjennom dne samme routeren, som er det nest siste hoppet før det forlater Norge for Copenhagen/level3 sitt nett.

 

Pingen er mesteparten av tiden mellom 30 og 60 ms men man får ping spikes regelmessig og pingplotter viser 100% package loss i alt fra 20 til 50% av tiden i visse perioder.

 

Da jeg spurte han om man kunne forvente seg noe bedring i nærmere fremtid fikk jeg beskjed om at siden problemet antagligen er overbelastet infastruktur grundet økningen i streaming så kom det antagligen til å bli værre.

 

Han sa det var en av grundene de hadde kuttet ut noen av de større internet abonomangene var nettop overbelasting lengere in i infastrukturen.

 

Desverre bor jeg på et sted der all fiber i nærheten er firma og for flyplassen Gardermoen, slik at boligene bare kan få adsl som jeg bare finner Telenor som leverandør til.

Men siden de første hoppene er i orden så vet jeg ikke om det hadde julpet uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...