Gå til innhold

Ny supermaskin i vente?


Tandamram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som de kanskje har gjort en stor oppdagelse, men om det vil kunne brukes vil tiden vise. Man har jo hørt om kvantemaskiner i lang tid nå, men aldri noe som kan brukes kommersielt. Tenk om å "produsere" slike atom transistorer blir veeeeldig dyrt i lengden? Uansett vil sikkert ikke teknologien være klar for masseproduksjon før i vært fall om 5 år og da kan alt mulig annet kommet i mellomtiden....

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke at dataverdenen skal gå så fort at vi på ett år beveger oss fra 3.2GHz til 1000GHz! Det blir bare dumt! det er jo litt spennende syntes jeg når det øker med ikke mer enn 1-2GHz per år på CPU'ene, nye teknologier innen CPU'ens arkitektur...en 1000GHz CPU vil være helt vanvitigt, samtidig som dataverdenen må bygges om. Operativsystemer må omdannes, spill og programmer, i tillegg til all hardware! Nei...det blir for mye, på for kort tid. Jeg syntes at dataverdenen utvikler seg i ett passende tempo! ;) Det vil bare bli for mye for oss mennesker! Tror ikke at verden er klar for en slik endring! dette er min mening ;)

 

Keep it the way it's going! :D

Lenke til kommentar

og lese den artikkelen, var akkurat som og lese HJemme PC blader med "den store PC testen" fra år 2000, bare mye verre...I disse PC testene, kostet en AMD 1GHz, 256sd ram, 32mb grafikkort rundt 20k. Det er sykt og tenke på hvor fort og mye ting forandres :-) Håper egentlig at forskerne har tatt feil...vet ikke helt hvorfor.

Lenke til kommentar

Vi har i dag stabil 0.13 mikron-teknologi, men sliter med 0.09

HALLO? :D er det noen hjemme? :D ,vi snakker om atomnivå her!

 

siste setning i intervjuet:

- Før man har revolusjonert verden må dette masseproduseres til en overkommelig pris, sier Aas.

... velkommen 2010-15 eller deromkring

 

Jeg for min del vil veldig gjerne ha en 1000ghz i armbåndsuret, aller helst allerede nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...