Tandamram Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 VG skriver: "Nå mener svenske forskere de har funnet nøkkelen til den første store datarevolusjonen siden 1957. - Vi vil kunne få datamaskiner som er kanskje 1000 ganger raskere enn de vi har i dag, sier Einar Johan Aas, professor ved NTNU." Lurer på hvor mye denne kan overklokkes Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Det skal bli j#vla moro å sitta i minus <101C og OC shitten ut av PC :wink: Lenke til kommentar
kosh Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 om du leser skikkelig ser du at det er akkurat det problemet de visstnok har funnet en løsning på Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 om du leser skikkelig ser du at det er akkurat det problemet de visstnok har funnet en løsning på OK, så det blir bare minus 60-70C da ? Lenke til kommentar
mamort Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Høres ut som de kanskje har gjort en stor oppdagelse, men om det vil kunne brukes vil tiden vise. Man har jo hørt om kvantemaskiner i lang tid nå, men aldri noe som kan brukes kommersielt. Tenk om å "produsere" slike atom transistorer blir veeeeldig dyrt i lengden? Uansett vil sikkert ikke teknologien være klar for masseproduksjon før i vært fall om 5 år og da kan alt mulig annet kommet i mellomtiden.... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Altså, det vil jo kanskje gi en liten effekt, men da vil jo programmene bli tøffere, større og da er vi på samme nivå... Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hehe, hvis ting blir kjappere nå, kan jeg vel snart plugge en ting i nakken (matrix inspirert) å kå på date med en supermodell eller no sånt ? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg syntes ikke at dataverdenen skal gå så fort at vi på ett år beveger oss fra 3.2GHz til 1000GHz! Det blir bare dumt! det er jo litt spennende syntes jeg når det øker med ikke mer enn 1-2GHz per år på CPU'ene, nye teknologier innen CPU'ens arkitektur...en 1000GHz CPU vil være helt vanvitigt, samtidig som dataverdenen må bygges om. Operativsystemer må omdannes, spill og programmer, i tillegg til all hardware! Nei...det blir for mye, på for kort tid. Jeg syntes at dataverdenen utvikler seg i ett passende tempo! Det vil bare bli for mye for oss mennesker! Tror ikke at verden er klar for en slik endring! dette er min mening Keep it the way it's going! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Helt enig med Gef :-) Lenke til kommentar
Corn Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Og den tankegangen er den som en gang kommer til å gjøre at du kommer til å inngå i den eldre garde av samfunnet "som er så lei all denne nymotens greiene, sånne datamaskiner og sånt..." Lenke til kommentar
cof Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 man skal jo også ha råd til å følge utviklingen Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 og lese den artikkelen, var akkurat som og lese HJemme PC blader med "den store PC testen" fra år 2000, bare mye verre...I disse PC testene, kostet en AMD 1GHz, 256sd ram, 32mb grafikkort rundt 20k. Det er sykt og tenke på hvor fort og mye ting forandres :-) Håper egentlig at forskerne har tatt feil...vet ikke helt hvorfor. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Og den tankegangen er den som en gang kommer til å gjøre at du kommer til å inngå i den eldre garde av samfunnet "som er så lei all denne nymotens greiene, sånne datamaskiner og sånt..." Jada ! Er snart 50 år og chatter her med ungane som jeg kunne ha vært bestefar til Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 folk har det så travelt.. samma fanken hva det er.. har de overklokka så det ryker er det enda ikke fort nok, har de trimma bilen så det ryker er det enda ikke fort nok.. Lenke til kommentar
thorman Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Vi har i dag stabil 0.13 mikron-teknologi, men sliter med 0.09 HALLO? er det noen hjemme? ,vi snakker om atomnivå her! siste setning i intervjuet: - Før man har revolusjonert verden må dette masseproduseres til en overkommelig pris, sier Aas. ... velkommen 2010-15 eller deromkring Jeg for min del vil veldig gjerne ha en 1000ghz i armbåndsuret, aller helst allerede nå! Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Atomer er ikke det minste som finnes Men på den andre siden så er det elektronene som gir oss de vidunderlige datamaskinene (med en viss ironi) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå