Cooky Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Kanskje det beste for begge to det... Jeg har personlig allerede vært (tvangs)innlagt, men de fant ikke noen grunn til å kunne holde meg der lenger, så noe sånt vil sannsynligvis ikke skje igjen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg har personlig allerede vært (tvangs)innlagt, men de fant ikke noen grunn til å kunne holde meg der lenger, så noe sånt vil sannsynligvis ikke skje igjen. Det jeg prøver å si, sånn egentlig er at har du virkelig tenkt igjennom dette? eller er du bare greedy for cash. Det du gjør får konsekvenser, det å gå til sak har også konsekvenser, du kan tape, det kan også få en backfire effekt med at din far får avdekket at du har vært et stort problem på grunn av deg. 2 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Det jeg prøver å si, sånn egentlig er at har du virkelig tenkt igjennom dette? eller er du bare greedy for cash. Det du gjør får konsekvenser, det å gå til sak har også konsekvenser, du kan tape, det kan også få en backfire effekt med at din far får avdekket at du har vært et stort problem på grunn av deg. Ja, dette er noe jeg har tenkt nøye gjennom i flere måneder nå. Uansett som du nevner angående det å tape, så har vi noe som kalles "fri rettshjelp". Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Ja, dette er noe jeg har tenkt nøye gjennom i flere måneder nå. Uansett som du nevner angående det å tape, så har vi noe som kalles "fri rettshjelp". Dekker fri rettshjelp utgiftene om du må betale saksomkostninger til retten? 6 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Dekker fri rettshjelp utgiftene om du må betale saksomkostninger til retten? Det kan dekke det, men som oftest gjør det ikke det: http://frirettshjelp.no/saksomkostninger Regelen i § 22 fjerde ledd er en unntaksbestemmelse som tar sikte på å forhindre urimelige resultater i enkelttilfeller. Det må foreligge særlige grunner for å utvide en fri sakførselsbevilling til også å dekke motpartens saksomkostninger. Det skal derfor føres en restriktiv praksis i disse sakene. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Må kunne få minst 20 million i erstattning 6 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Truet ikke du faren din med kniv for en liten stund siden, nå vil du anmelde faren din for trusler mot deg? Regner med at han anmelder deg om du anmelder han, så kan dere sikkert dele celle i fengsel Det ene vitnet hans er jo også morra som sendte han til fengsel sist gang han fektet rundt med kniven. Og siden han drekker alkohol hver dag, så er det nok ikke noe spesielt vanskelig å påvise dette også. Endret 31. mai 2013 av oophus_3do 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Ja, dette er noe jeg har tenkt nøye gjennom i flere måneder nå. Uansett som du nevner angående det å tape, så har vi noe som kalles "fri rettshjelp". Som tidligere nevnt, det dekker ikke saksomkostningene viss du taper. Det kan etter rettshjelpsloven § 22 fjerde ledd bli søkt om å dekke saksomkostninger, men tror ikke det gjelder for deg, siden du faktisk fører saken og da er kjent med faren for å tape. Siden du også har psykisk historikk skal du ikke se på dette som en fordel i retten, tvert i mot. Endret 30. mai 2013 av Priim 3 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Ja, dette er noe jeg har tenkt nøye gjennom i flere måneder nå. Uansett som du nevner angående det å tape, så har vi noe som kalles "fri rettshjelp". Du bør seriøst flytte vekk hjemmefra og få livet ditt på stell. Og den eneste måten du kan gjøre det på er å bli helt uavhengig av familien din. Skaff deg en jobb og forsøk å sakte men sikkert finne en ordentlig mening med livet ditt. Lettvindte løsninger bør du styre unna, det gir deg ingen lykke på lang sikt. Ihvertfall ikke bli med i noen gjeng. Det du egentlig er ute etter er samhold og det å føle seg som en del av noe. 6 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Bare vent, snart skal han saksøke legen og advokaten fordi at dem ødela forholdet hannes til familien. 237.000.471,- vil da være en vanlig sum. 7 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Ja, dette er noe jeg har tenkt nøye gjennom i flere måneder nå. Like nøye gjennomtenkt som at du spør på diskusjon.no om hvordan du kan bli medlem i en eller annen tilfeldig gjeng? 5 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Like nøye gjennomtenkt som at du spør på diskusjon.no om hvordan du kan bli medlem i en eller annen tilfeldig gjeng? Nei. Du bør seriøst flytte vekk hjemmefra og få livet ditt på stell. Og den eneste måten du kan gjøre det på er å bli helt uavhengig av familien din. Skaff deg en jobb og forsøk å sakte men sikkert finne en ordentlig mening med livet ditt. Lettvindte løsninger bør du styre unna, det gir deg ingen lykke på lang sikt. Ihvertfall ikke bli med i noen gjeng. Det du egentlig er ute etter er samhold og det å føle seg som en del av noe. Jeg har allerede for flere uker siden flyttet ut hjemmefra, og har INGEN som helst kontakt med familien. Jobb kan jeg også glemme da jeg har prøvd å skaffe meg dette, men ikke lyktes på grunn av for sterk angst.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Nei. Jeg har allerede for flere uker siden flyttet ut hjemmefra, og har INGEN som helst kontakt med familien. Jobb kan jeg også glemme da jeg har prøvd å skaffe meg dette, men ikke lyktes på grunn av for sterk angst.. Du kan 'glemme' og jobbe? Med en sånn innstilling så tviler jeg på at du blir kvitt angsten din. 3 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Du kan 'glemme' og jobbe? Med en sånn innstilling så tviler jeg på at du blir kvitt angsten din. Kanskje jeg formulterte meg litt feil der.. Det jeg mener er at så lenge jeg har så store problemer med angst (spesielt Sosial Angst), så klarer jeg ikke engang å gå innom butikken for å spørre om en jobb. Jeg har allerede prøvd dette flere ganger gjennom NAV uten at jeg har lyktes. Men jeg har samtidig vært i en slags jobb- aktivitet som NAV ordnet for meg, men da var jeg beruset hver gang, selv om jeg klarte å "skjule" det. Samtidig gikk jeg på en av de sterkeste benzodiazepinene man kan få av fastlege i dette landet. Endret 31. mai 2013 av Cooky Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Kanskje jeg formulterte meg litt feil der.. Det jeg mener er at så lenge jeg har så store problemer med angst (spesielt Sosial Angst), så klarer jeg ikke engang å gå innom butikken for å spørre om en jobb. Jeg har allerede prøvd dette flere ganger gjennom NAV uten at jeg har lyktes. Men jeg har samtidig vært i en slags jobb- aktivitet som NAV ordnet for meg, men da var jeg beruset hver gang, selv om jeg klarte å "skjule" det. Samtidig gikk jeg på en av de sterkeste benzodiazepinene man kan få av fastlege i dette landet. Det finnes jo jobber der du slipper og møte andre mennesker. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Det finnes jo jobber der du slipper og møte andre mennesker. Hyyyysj, hyyyysj, ikke ødelegg dette nå.. 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hyyyysj, hyyyysj, ikke ødelegg dette nå.. Nå henger ikke jeg med Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Det finnes jo jobber der du slipper og møte andre mennesker. Gi meg noen eksempler. Man må alltid til intervju uansett når man skal søke, eller skaffe seg en jobb. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Gi meg noen eksempler. Man må alltid til intervju uansett når man skal søke, eller skaffe seg en jobb. Fakturering for bank -> du får ting tilsendt på mail og sorterer det, folk gjør dette hjemmefra. Låseansvarlig -> du kommer etter at alle sammen er reist og låser ned et lokal Vaskehjelp -> Her møter du jo noen, men du kan jo til dømes ta tidlig vask (før folk kommer på jobb) Dette brukte jeg omtrent 30 sekund på finn for å finne 3 potensielle jobber der du i teorien slipper å møte mennesker hver dag. Viss din frykt er total for å møte alle mennesker i alle kontekster og du aldri kan møte et fremmed menneske igjen kan vi heller være enige, ellers handler det om at du lager flere problemer en du selv ønsker å finne løsninger på. 2 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Viss din frykt er total for å møte alle mennesker i alle kontekster og du aldri kan møte et fremmed menneske igjen kan vi heller være enige, ellers handler det om at du lager flere problemer en du selv ønsker å finne løsninger på. Dette er faktisk det som stemmer. Jeg er egentlig livredd, og blir nærmest svimmel til jeg svimer av mens hjertet går amok bare jeg møter på EN fremmed person (spesielt om personen er ung). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg