Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg fortsatt saksøke?

Cooky

Anbefalte innlegg

Idag dro jeg til politiet og anmeldte faren min for tidligere vold og drapstrusler, og så vidt jeg forsto advokaten og politibetjenten, så vil jeg få erstatning fra både staten og han dersom dette kommer gjennom.

Spørsmålet mitt er derfor:

- Dersom dette kommer gjennom, og jeg får erstatning, kan jeg fortsatt personlig saksøke han for tidligere vold i barndommen, og samtidig få erstatning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom ditt sivile erstatningskrav blir behandlet som ledd i en straffesak, så kan du ikke gå til sivilt søksmål om erstatning for de samme forholdene, nei. Men du kan gå til sivilt søksmål om andre forhold.

Dersom saken ikke blir realitetsavgjort kan du gå til sivilt søksmål for egen regning og risiko.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du vil saksøke han for å få erstatning fra han og staten, og deretter saksøke faren din på nytt for å få mer erstatning? Vær så snill...

Ikke akkurat.

Idag anmeldte jeg han for hovedsakelig drapstrusler, og jeg fikk da opplyst at jeg også ville/kunne få en erstatning.

Lenke til kommentar

Dersom man skal se på lignende saker er vell dette en straffesak, viss det foreligger beviser vil nok din far måtte sone litt og betale deg småpenger.

Bra.

Fordi det fortjener han :realmad:

Ifølge forsvarsadvokaten min kan han få inntil 4 års fengsel, og det er noe som bare ville vært positivt for meg.

Har du skriftlig bevis?

Skriftlig bevis på HVA?

Jeg har iallefall 1 vitne som kan bekrefte disse drapstruslene (min egen mor).

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
OT: Beklager, men jeg gir opp deg. Skal du straffe alt og alle rundt deg brenner du av de siste broene til din fremtid. Ikke at jeg skal blande meg for mye i dine valg, men jeg vil anbefale deg å bytte både lege og evt. andre kontakter som behandler deg for å få et nytt syn på deg selv. Jeg tror du kan komme ut av det, men slik ting er i dag og med din holdning kommer du til å rotne på rot alene et eller annet sted.

Ville du selv ha sagt "nei" til en liten sum av erstatning (penger)?

Jeg har ikke mye å leve på tiden, så slik jeg ser det så "jobber" jeg som saksøker.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Ville du selv ha sagt "nei" til en liten sum av erstatning (penger)?

Jeg har ikke mye å leve på tiden, så slik jeg ser det så "jobber" jeg som saksøker.

Forutsetning for å kunne svare "nei" eller "ja" er at du blir spurt, her er det du som krever.

Ellers så skal ikke jeg legge meg oppi dine problemer, vet selv veldig godt hvordan det er å ha vold og alkohol i hjemmet, og hvor langt ned det kan bringe en person, så jeg ønsker deg iallefall lykke til videre for hvis du vil så klarer du nok å komme deg ut av denne (onde) sirkelen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men hva om faren din saksøker deg for og ha påført han psykiske lidelser?

En slik sak ville han bare ha tapt, nesten garantert da han ikke har noen offisielle diagnoser, han går heller aldri til lege, og har aldri gått til psykolog.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...