Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] HDMI vil ikke finne medier

Anbefalte innlegg

Jeg har nå prøvd ved flere anledninger å finne løsninger på dette problemet.

Problemet er at jeg ikke finner noen TV gjennom HDMI-utgangen. Det har fungert tidligere, men etter at jeg formerte datamaskinen har det ikke villet fungere. Har siste oppdatering av chipset, så det burde ikke være det.

Det virker som om VGA-utgangen har låst seg ved at det finnes en enhet der.

Den funker fint når den er tilkoblet, men det står som dere ser her at den er tilkoblet selv om den ikke er det.

post-121408-0-35312800-1369840300_thumb.png

Har prøvd opp mot to forskjellige TV-er med forskjellige HDMI-kabler uten hell.

Noen forslag?

Edit: Har forsøkt å slå av PC og TV før jeg kobler til.

Endret av Firkantbar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husket du å installere Windows etter at du hadde "formert datamaskinen" ?

Forstår du hva du holder på med når du gjør sånne ting?

Ting kan tyde på at du mangler en skjermkort-driver for maskinen din, og at det du kjører med nå er en minimumsløsning som gir deg bilde over VGA-utgangen.

Det er også lettere å hjelpe deg dersom du beskriver hva slags maskin du har - spesielt hva slags skjermkort som sitter i maskinen; om det er et separat kort eller om det er integrert på hovedkortet (noe som som regel er tilfelle for bærbare PC'er).

Er det Windows 7 du kjører, eller bare ser det sånn ut?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har driver, og installerte denne på nytt nå for å være sikker. Noe rart jeg oppdaget, er at det står under egenskaper på VGA-skjermkort at den ikke vil starte opp. Det sto det da jeg skulle installere ny driver nå også, men det står det fortsatt etter at jeg rebootet.

Den funker fortsatt med VGA-utgangen til TV.

Lenke til kommentar

Maskinen har grafikk kort med device id 1002-68C1 ( AMD HD5000m) subvendor 14c0 (compal)

Dette kort installert sammen med intel integrert grafikk virker sammen når det er installert rett drivere.

Du har ikke AMD Hd5xxxm drivere installert etter hva jeg ser og der er nok problemet.

Jeg klarer ikke i specs å se hvilket hd5xxxm du har , så finn ut det og last ned og installer.

AMD

http://www.amd.com/us/products/notebook/graphics/mobility-radeon-5000/Pages/mobility-radeon-5000.aspx

Compal

http://ftp.compal.com/asp/driver_dnd/

VGA driver zip herfra.

Din maskin står som NBLBX

Jeg tror du må laste ned driver fra multicom/compal da drivere for laptop er satt opp og med

bla dual funksjon med integrert intel grafikk av oem produsenten ikke ati/amd

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det NBLBx hvor x=5 du har ?

NBLB5 komm med switchable graphics til motsetning for NBLB2 og NBLB3 og har derfor unik driverpakke sikkert.

Det kan og være at det er skriveleif på pcisig database for i google søk kommer det hele tiden frem

AMD HD5650m for NBLBx typene.

Er det ikke en klistrelapp under den hvor moddel betegnelse står ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...